Leeftijdsgrens

A

Anoniem

Guest
Bij veel speelgoed in het speelgoedboek staat een leeftijd vanaf aangegeven. Houden jullie je daaraan of kopen jullie bv. ook wel eens speelgoed vanaf 2 jaar? Ik zie bv. een leuk poppenwagentje en ik weet zeker dat mijn dochter dat nu al geweldig vindt. Maar dan zie ik staan vanaf 2 of 3 jaar. Dan twijfel ik of ik het al kan/moet kopen.

Groetjes Babybelle

Ik kijk meestal hoe het eruit ziet. Kunnen ze er kleine dingen vanaf slopen en in de mond doen bijvoorbeeld.

Ik hou me niet altijd aan de leeftijdsgrens, maar natuurlijk wel met lego, playmobiel en andere kleine rommeltjes.

Hoi,

wij kijken ook meestal naar wat we denken dat Maaike leuk vind. Natuurlijk houden we wel rekening met de kleine onderdeeltjes. Maar bijvoorbeeld voor sinterklaas hebben we voor haar een dokterssetje gekocht. Mijn zusje heeft er een voor haar zoontje en Maaike speelt daar erg graag mee. Er staat op vanaf 3 jaar maar er zit niets in wat echt kwaad kan. We halen de kleine dingetjes er meestal gewoon even uit en die krijgt ze dan als ze wat groter is.

Groetjes
Inge

Hoi!

Als ik speelgoed koop voor Tara, dan kijk ik soms naar de leeftijdsgrens, maar soms vindt Tara een speelgoed leuk en dan staat er idd een leeftijd op die ze nog lang niet is, haha. Dan kijk ik ook net als de andere mama's naar kleine onderdelen, of die los kunnen en in de mond of ergens anders in gestopt kunnen worden. En of het geluid niet erg hard is. Toen zij 10 maanden was, had ik wel een speelgoedtelefoon gekocht waarop stond dat het vanaf 12 of 18 maanden is. Maar er zaten geen losse onderdelen aan en het geluid was erg zacht, dus vond ik het niet erg.

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan