Leeftijdsverschil tussen kinderen

Hallo,
Ik ben zwanger van mijn vierde kindje, het is het eerste kindje van mijn man. Ik heb drie kinderen uit een vorige relatie. Mijn dochters zijn 19 en 17 jaar, en ik heb een zoontje van 10 jaar. Zijn er meer ouders die zo'n leeftijdsverschil tussen kinderen hebben? Graag zou ik jullie verhalen willen lezen. Mijn oudste dochter heeft er moeite mee dat er een kindje komt, omdat er te veel leeftijdsverschil zit tussen haar en de baby. Kunnen ze wel een band met elkaar opbouwen. Want als je 19 jaar bent, blijf je niet nog vele jaren in huis. Ik wil graag dat de kinderen allemaal een goede band met elkaar kunnen hebben. Mijn dochter wordt bijna 20 als de baby is geboren. Wie wil zijn of haar vertellen, zodat ik er meer over te horen krijg.
Wij zijn super gelukkig met het kindje. Het is ons kroontje op ons huwelijk.

Groetjes Miranda
 
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik scheel zelf 10 jaar met mijn jongste zusje, nu is dat natuurlijk geen 20 jaar, maar ik vond het zelf alleen maar leuk. Ik denk ook wel dat het per kind verschilt, ik heb vanaf jongs af aan al veel met kinderen, dat heeft ook niet iedereen natuurlijk.

Ik hoop dat er iemand hier is die een verhaal heeft iets dichter op het leeftijdverschil waar jij mee zit.

Liefs
 
Een iets ander verhaal dan dat van jou, maar mijn ouders hebben geregeld pleegkinderen in huis, ook voor langere tijd. Nu woon ik ook al een paar jaar niet meer thuis, maar ik kan net zo goed een band met ze opbouwen, hoor! Die kinderen zijn wel iets ouder dan pasgeboren, maar ze herkennen je echt wel! Ik was ook een vaste oppas voor mijn ouders als zij een avond niet thuis waren, dan bouw je ook al snel een goede band op.

Bij mij op de opleiding heeft iemand gezeten met een leeftijdsverschil van 23 jaar. Zij vond het geen enkel probleem en was er helemaal happy mee. Ook zij heeft een goede band met haar broertje op kunnen bouwen.

En denk maar zo, elkaar beter weinig zien en een goede band, dan elkaar veel zien en tegen zin!

X
 
ik ben zelf 23 mijn broer is 40. Onze gezinssituatie was vroeger helemaal niet stabiel te noemen. maar op een missi wat andere manier is er toch een band. Ik denk dat je dochter wel bij draait missi niet gelijk maar later wel. Het gaat erom dat het kindje gezond is en jullie gelukkig! Tis een leeftijds verschil. Waarom heeft ze ermoeite mee?
 
Omdat zij het leeftijdsverschil te groot vindt. Hier heeft ze moeite mee. En ze zegt dat ze gelukkig was met hoe het nu is, en dat dit voor haar geen meerwaarde geeft. Maar wij zij n zielsgelukkig. Ze s nu wel zo dat ze mij wel helpt met boodschappen en zo, omdat ze ziet dat ik hier erg veel moeite mee he. Ik ben behoorlijk misselijk. Ook helpt ze nu met andere dingen die ze voorheen nooit deed. Dus ik denk dat het wel goed komt. En dat ze eerst aan het idee moet wennen.
Dank jullie voor jullie reacties.

groetjes Miranda
 
hoi

ik heb zelf 3 broetjes die veel jonger zijn ze zijn zelfs bijna net zo oud als mij oudste zoon,

nu woon ik niet meer thuis maar het zijn toch mijnbroertjes.

nu zit er tussen mijn oudste en jongste 9 jaar, wel niet zon groot verschil als bij jou maar volgens mij is ze dadelijk stapel op de kleine, geef haar de tijd het komt echt wel goed. push het niet teveel dat werkt alleen maar averechts en vergeet vooral niet te genieten van je nw wonder
 
Ik scheel 14 jaar met mijn oudste broer. En met hem heb ik net zo'n band als met mijn jongste broer die maar 3 jaar ouder is. Ik heb het als jongste altijd heel leuk gevonden en de oudsten hier vonden het heerlijk om nog een klein zusje te hebben. Mijn oudste zus (13 jaar ouder) had er in het begin wel moeite mee, maar was later heel erg blij.
 
Terug
Bovenaan