Leeg vruchtwaterzakje of cyste, iemand toevallig ervaring??

Hallo,
Ik ben vanmorgen voor een echo geweest en er was een goed vruchtje zichtbaar met een kloppend hartje. Omdat ik al een hele dikke buik heb, is ze toch wat verder gaan kijken en trof ze een vochtbel aan wat mogelijk een 2e vruchtzakje is, maar dan leeg of misschien een cyste gevuld met vocht. Nou hoop ik natuurlijk dat dit het 1e is en niet de cyste. Ik moet over 2 weken terug komen. Heeft iemand hier ervaring mee met beiden of 1 van deze 2 en wat het verloop verder is of zou kunnen??
Groetjes, mam_van_3

Hoi hoi,

Ik had een cyste in mn linkereierstok en daar komt het bevruchte eitje uit wanneer het naar de baarmoeder gaat om in te nestelen. Deze cyste is een holte gevuld met vocht en verdwijnt voor de 16de week van je zwangerschap. ik had nogal steken links onderin mn buik vandaar dat ik ernaar had gevraagd bij de verloskundige. dit was in de 6de week van mn zwangerschap en de cyste was 1,8 cm groot. Inmiddels ben ik 8 weken alweer en konden ze de cyste niet meer vinden afgelopen woensdag:) deze  lost vanzelf op en breekt zichzelf af. Zo was het bij mij in ieder geval. Dus ik denk dat je je niet ongerust hoeft te maken. Wat zei de verloskundige ervan eigenlijk?

Veel liefs Marieke

Hai,
Ik heb beide gehad maar bij mij was het niet goed, eerste echo vonden een leeg vruchtzakje waar dus geen vruchtje in zat, helaas ben ik een paar weken later gecureteerd, toen kreeg ik last van mijn buik onderin en heb ik weer een inwendige echo gehad, toen vonden ze dus ook een cyste, omdat mijn zwangerschap niet goed is gegaan werd ik weer ongestelt en ging de cyste vanzelf weer weg, ik heb nu nergens last meer van!
De gyn zei toen ook tegne mij dat het veel voorkomt in het eerste trimester van de zwangerschap en dat het vanzefl verdwijnt, maak je dus niet teveel zorgen!

Liefs Denise

Hoi hoi,
Bedankt voor jullie reacties!
Volgende week maandag moet ik voor het eerst naar de verloskundige toe, dus zal het dan ook even met haar bespreken. Daarna afspraak maken voor nieuwe echo.
Ik hoop maar dat het geen consequenties heeft voor de voortgang van de zwangerschap. Maar goed, maak me nu ook geen zorgen, ik wacht het wel af.
Groetjes!!

Terug
Bovenaan