Leeg vruchtzakje bij eerste echo...zo onzeker!

A

Anoniem

Guest
<span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">Hoi Mede Zwangeren en mama's,</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">Ik heb zo ongeveer alles op internet gelezen over lege vruchtzakjes bij de eerste echo maar het lukt me gewoon niet om de zorgen en rusteloosheid uit mijn lichaam te krijgen.</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">Ik kwam er 11 augustus achter dat ik zwanger was. Ik kon mijn geluk niet op, na 2 jaar hormonen, ziekenhuis in en uit was ik al een tijdje gestopt bij wijze van pauze. En nu ineens...zwanger! Zonder hormonen!</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">Omdat mijn laatste menstruatie 20 juni was gingen we ervanuit dat ik al 7 weken zwanger was. Afgelopen vrijdag mocht ik langs de verloskundige voor de eerste echo. Volgens de telling was ik toen 8 weken en 3 dagen. De verloskundige kon niks zien bij de uitwendige echo dus moest er een inwendige echo worden gemaakt. Daar zag ze na even zoeken een mooi vruchtzakje....maar die was verder helemaal leeg.</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">Mijn vriend en ik schrokken ons rot! Ben je eindelijk zo ver gekomen, dit nieuws was een klap in mijn gezicht. De verloskundige zei dat we bij deze zwangerschapsduur er </span><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;"> tot 90% vanuit moesten gaan dat dit helaas niet goed zou gaan aflopen. Als er nog iets zichtbaar zou worden zou dat ergens links in het vruchtzakje gebeuren want daar zag ze een kleine verdikking</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">Daarna zaten we bij haar aan het bureau en vuurde ik mijn vragen af. Ik zei dat ik het wel vreemd vond dat mijn derde test pas positief was. De verloskundige hoorde deze informatie pas voor het eerst dus zei: oh maar dan ben je misschien minder ver zwanger. Dat was volgens haar wel iets positiever. Het vruchtzakje had een afmeting die overeenkwam met ongeveer 6 weken zwangerschap.</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">20 juni was mijn laatste menstruatie</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">25 juli eerste test negatief</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">1 augustus tweede test negatief</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">11 augustus derde en vierde test positief</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">2 september krijg ik weer een echo. Het kan dus beide kanten op. Ik ben zo onzeker hierover, het wachten is killing! De minuten lijken voorbij te kruipen.. vreselijk! Ik heb niet echt veel symptomen, mijn borsten zijn duidelijk groter, soms gevoelig, het niet veel eetlust en redelijk moe. Soms wat steekjes in mijn buik maar nog geen druppel bloed verloren. </span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en mij een hart onder de riem kunnen steken. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.</span><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><br style="padding: 0px; margin: 0px; border: 0px; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; color: #282828; line-height: 15px;" /><span style="color: #282828; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 15px;">Groetjes, Fem</span>

Lieve anoniem,

Oef. Het was even heel lastig om jou hele bericht te lezen. Ik heb helaas geen ervaring met wat je bovenstaande beschrijft, maar als ik jou verhaal verder lees, ben jij nu ongeveer net zo ver zwanger als ik. 2 september heb ik ook mijn allereerste echo en dan ben ik 8 weken en 2 dagen volgens onze telling.

Ik weet niet hoelang normaal jou cyclus is. Wellicht dat het daar wat mee te maken heeft.

Zelf had ik een korte cyclus van 25/26 dagen en heb ik op 5 augustus positief getest. Dit was 3 dagen na mijn verwachte menstruatie.

Probeer positief te blijven met name omdat je nog geen bloed hebt verloren en je wel 'zwangerschapskwaaltjes' ervaart.

Ook ik heb enorme pijn in mijn borsten, slechte eetlust, en sinds een paar dagen kan ik zowat elk moment van de dag in slaap vallen.

Het klopt dat als je heel vroeg in je zwangerschap al een echo krijgt het soms te vroeg is om iets te zien. Ik weet jiet hoever de verloskundige dacht dat je was? Zo Hoe ik het lees heb je 11 augustus positief getest. Dat dat is ruim 1 week na mij. Ik ben niet zo handig met het uittellen et name omdat ik jou cyclus niet ken. Afgelopen vrijdag was het de 21. Ik was toen 6 weken en 4 dagen. Volgens mijn telling ben ik vandaag 7 weken en 1 dag. Als ik vanuit mijn telling er 8 dagen aftel ga ik er vanuit dat jij toen 5 weken en 3 dagen bent geweest ongeveer! Het kan zelfs nog iets meer naar de 5 weken liggen omdat ik jou cyclus niet goed ken. Hopelijk stelt je dit een beetje gerust.

Helaas rust er niets anders dan afwachten.

Succes😘

Xx

Weet inderdaad niet of je een reglmatige cyclus hebt. Kan zijn dat je inderdaad minder ver bent. Ik ben bij de oudste 8 dagen terug gezet. Terwijl dat met clomid en timing was. Dat is dus goed gegaan. Helaas gisteren curettage gehad van een leeg vruchtzakje. Zou 8,5 week moeten zijn. Heb enkele vroege echo's gehad. Dus hadden de ontwikkeling gezien. Helaas zit er niks anders op dan afwachten. Dit was de 2e miskraam in 3 maanden tijd, in november zijn we 3 jaar bezig voor een 3e. Oudste heeft 2 jaat geduurd. Ik snap je wanhoop.

Heel veel sterkte! ik denk dat niemand je echt gerust kan stellen, want het is bij iedereen anders.. maar ik hoop voor je op goed nieuws!!

ps ik heb helaas met 7 weken een miskraam gehad. Dat begon met wat druppeltjes bloed. Gelukkig heb jij nog geen bloed verloren! dus er zit niets anders op dan te wachten. Heel veel sterkte.

Sterkte! Hoop inderdaad dat je minder ver bent dan je dacht. Met 5 of 6 weken zie je vaak nog weinig, alleen het vruchtzakje, zeker bij een buikecho.

IIk heb begin dit jaar ook bij de eerste echo een legevruchtzak gehad, daarna goede echos gehad met hartslag die goed ontwikkelde, helaas in een miskraam geëindigd afgelopen mei

Nu weer zwanger en gister echo gehad, volgens de telling zou ik 7 weken zijn, volgens de gyn 8 weken zelfs, maar helaas weer alleen een leeg vruchtzakje te zien, dus over twee weken weer  een echo om te kijken of er ontwikkeling is

SStiekum hoop ik natuurlijk dat het noggoed gaat komen

Hoe is het nu met jou anoniem?

Terug
Bovenaan