Leeg vruchtzakje of toch niet?

Hallo allemaal,

Op 5 december had ik een positieve zwangerschapstest, op 21 december de eerste echo. Ik zou rond de 7 weken moeten zijn. Op de echo helaas een leeg vruchtzakje en de verloskundige stelt de diagnose ‘Missed Abortion’ een week later een afspraak in het ziekenhuis bij de gynaecoloog voor medicatie om de miskraam op te wekken. Gelukkig deed de gynaecoloog nog een extra inwendige echo en zag ineens toch een dooierzakje/aanleg voor een foetus in het vruchtzakje. Dit hadden we totaal niet meer verwacht.. volgens alle berekeningen zou ik 8 weken zwanger moeten zijn en klopt het beeld van de echo dus niet.. want deze wijst op een zwangerschap van 5/6 weken. Er was ook nog geen kloppend hartje, maar zeker een verschil met de eerste echo. Nu moeten we een week wachten voor nog een echo.. als dan geen hartslag te zien is, is het zeker een miskraam. Sinds gisteren heb ik wel ineens wat helder bloedverlies met (klein) stolsel.. maar is nu weer gestopt.. ik word gek van onzekerheid! Zijn hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? Ik hoor t graag!! Liefs

Zou het kunnen dat je simpelweg 2 weken mis rekent? Mijn verloskundige was er nogal van overtuigd de de groei de eerste weken nooit afwijkt, dat het daarom een zeer betrouwbare manier is om de leeftijd te meten.

Terug
Bovenaan