<p>Dag lieve mensen,</p><p>Vorige week woensdag had ik een eerste echo. Ik had verwacht rond de 9 weken te zijn, maar het vruchtje was zo groot als eentje van 6 weken. Er was een kloppend hartje, maar erg langzaam. Voor mij voelde dit al niet goed. De echoscopiste zei dat ik gewoon minder lang zwanger was (dat kan door mijn lange en onregelmatige cyclus) en dat het eruit zag als een prille zwangerschap. Mijn man was gerustgesteld, maar ik niet. Enkele dagen daarna zei ik dat ik me niet meer zwanger voelde en dat het niet goed zit.</p><p>Afgelopen donderdag werd dit vermoeden bevestigd: het vruchtzakje was nu helemaal leeg. Ik was natuurlijk erg verdrietig, maar niet verbaasd.</p><p>Maar nu vraag ik me af: zijn er meer mensen die bij de eerste echo wel een vruchtje hadden en bij de tweede echo een leeg vruchtzakje? Voor mij kwam het niet heel raar over, maar ik krijg allemaal verbaasde reacties vanuit mijn omgeving. Dat het vruchtzakje dan al vanaf het begin leeg had moeten zijn, en dat deze niet opeens leeg kan raken. Terwijl het voor mijn gevoel niet zo ongebruikelijk is...</p><p>Wie heeft er nog meer zo'n ervaring?</p>