leeg vruchtzakje

Hallo allemaal,gisteren voor het eerst een echo laten maken en ik bleek 6 weken zwanger te zijn. Alles zag er goed uit en er was al een kloppend hartje te horen!! De vk zei dat de kans op een miskraam nu erg klein was geworden omdat er dus al volop activiteit was. Gelukkig,maar nu zag ze ook een tweede vruchtzakje en die was leeg. Ze zei dat mijn lichaam dat automatisch ging verstoten als het inderdaad leeg is. Mijn vraag is of iemand hiermee bekend is. Mensen kunnen zich toch vergissen. Ik moet nu over 3 weken terug komen om te kijken wat er is gebeurd. Ik las de vraag van anoniem bij haar is het zakje ook leeg,maar bij mij zitten er twee. Ik hoop voor anoniem dat er dadelijk toch iets te zien is en dan blijkt maar weer dat men zich kan vergissen...
 
blijkbaar was je dus zwanger van een tweeling maar bij die ene is het niet goed gegaan en met de andere wel.
Hoop dat het allemaal goed blijft gaan,
houdt moed!!!

gr sandra
 
Volgens mij heeft Sandra gelijk en was je in verwachting van een twee eige tweeling (elk kind zijn eigen zakje dus niet identiek). Jammer dat het bij de ene niet goed is gegaan, maar die andere doet het prima want je kon zelfs al hartaktiviteit zien, best vroeg al volgens mij.

Ik wens je veel sterkte, dat afstoten van het lege zakje zal niet leuk zijn maar hopelijk blijft alles goed gaan met het andere kindje.

groetjes, Jane 40+4
 
Hoi Jane,

het doet er niet echt toe, maarre... een 1-eiige tweeling kan ook elk een eigen vruchtzak hebben en elk een eigen placenta. Het hangt af van wanneer het vruchtje zich in tweeen heeft gesplitst (binnen ca 4 dagen: elk eigen vruchtzak en eigen placenta, tussen ca 4 - 8 dagen: elk eigen vruchtzak en samen 1 placenta, na ca 8 dagen: samen in 1 vruchtzak en 1 placenta).

Hoi Suus,

Veel sterkte de komende tijd. Het zal wel even spannend zijn of dat 2e vruchtzakje inderdaad leeg is en daardoor bloedverlies geeft. Ik hoop dat je buiten dit een voorspoedige zwangerschap hebt!

Groetjes,
P.a.
 
Terug
Bovenaan