Leeg vruchtzakje ???

Hallo,

Ik maak me best een beetje zorgen. Ik ben afgelopen vrijdag bij de gyneacoloog geweest en kreeg een echo. Ik dacht dat ik 6 weken 2 dagen zwanger was.

De gyneacoloog zag echter alleen een vruchtzakje en gaat er van uit dat ik een week korter zwanger ben.   Wie heeft dit wel eens meegemaakt ??

Dit is mijn derde zwangerschap. ik heb al eerder een miskraam gehad en een gezonde dochter. vrijdag de 20e krijg ik weer een echo....

Ik voel me nog wel zwanger en gisteren is er iemand van moeders voor meoders geweest en de test die zij deed was hartstikke positief ...?>Q?>?????

Hoi,

Weet je wat het nare is? Het kan echt nog beide kanten op gaan. Ja, het kan zijn dat je gewoon korter zwanger bent. Dan zie je in eerste instantie een leeg vruchtzakje, maar dan moet er 2 weken later echt meer te zien zijn. Maar het kan ook zo zijn dat je een windei (zo noemen ze een leeg vruchtzakje) bij je hebt. En het nare daarvan is dat je gewoon alle verschijnselen hebt, en dat de testen positief blijven. Je lijf gaat gewoon door met hormonen maken. Er zit immers iets. Bij een mk gaat het hormoon pas uit het bloed als het vruchtje uit het lijf is. En dan kan het nog wel 2 weken (soms langer)  duren voordat de hormonen helemaal uit je lijf zijn.

Hoe weet ik dit allemaal? Ik heb het 2 keer meegemaakt. De eerste keer had ik een windei. Voelde me op en top zwanger, maar er zat alleen maar een lege vruchtzak. Uiteindelijk hebben ze die met een curetage weggehaald (met 9 weken). Mijn lijf wilde het zelf niet loslaten. De verschijnselen gingen gewoon door, en ik begon zelfs te groeien. En dat terwijl er echt niks zat! De tweede keer is er wel een vruchtje gegroeid, maar dat is nooit gaan leven. Ook dit is weggehaald na een tijdje. Daar tussenin heb ik overigens een mooie zoon gekregen. En ik ben (na mijn laatste mk afgelopen april) inmiddels alweer 16 weken zwanger. En dit keer ziet het er allemaal ook weer goed uit.

Dus je moet helaas echt wachten op die volgende echo. Testen heeft geen zin. Je hebt het vruchtje nog bij je, en dus ook de hormonen. Ik hoop dat het zo is dat je echt korter zwanger bent!
Sterkte met wachten!

Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

Hoi Kat..

Bedankt voor je reactie.
ik had natuurlijk liever een positievere reactie gehad, maar ja....

Ik ben zo ontzettend zenuwachtig en gespannen. Niemand kan me iets vertellen.....

Nou ja, we wachten volgende week vrijdag maar af.....liever had ik deze week terug gegaan.....maar ja dan is het nog maar zo kort geleden. Ik moet zeggen dat de gyneacoloog wel optimistisch was...hij heeft het eigenlijk niet eens over een windei gehad, alleen maar dat hij vermoedde dat ik een week korter zwanger ben.

Maar ja je gaat dan toch lezen en informatie zoeken en dan lees je alle mogelijkheden.
Het tweede kindje komt er ook wel....dat weet ik wel...maar ja.....

Nou ja bedankt in ieder geval...

Groetjes Cindy

Ik heb het ook eerder gehad alleen bleek bij mij de zwangerschap gewoon korter te zijn, terwijl mijn gyneacoloog dacht dat het een leeg vruchtzakje/miskraam was. Testen voordat je weer naar de gyn. moet heeft idd geen zin, maar je er te druk over maken ook niet, bij mij is het nu een zwangerschap van 32 weken geworden en ik zal voor je duimen dat bij jouw hetzelfde gebeurt!

Groetjes Brechtje

Hoi,

Het was niet mijn bedoeling om je te deprimeren! Meid, als de gyn erg positief was heeft hij misschien wel iets gezien wat goed lijkt. Wel jammer dat hij dat dan niet even gemeld heeft. Maar goed, daar zijn ze niet zo goed in. Ben er al achter dat je bij die lui gewoon goed moet doorvragen. Maar als je zoiets meemaakt als wat jij nu meemaakte, sta je daar ws niet bij stil. Dan ben je veel te overdonderd.

Maar het gebeurd vaak genoeg dat er bij een tweede echo wel een vruchtje gevonden word!
Ik ga voor je duimen!

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan