Leeg vruchtzakje

A

Anoniem

Guest
Ik  zou nu zo ongeveer 7,5 week zwanger moeten zijn  en omdat ik 2 weken geleden 2 ochtenden wat bloedverlies heb gehad, ben ik toen  naar het ziekenhuis geweest voor een echo.
Daar kwamen ze tot de conclusie dat ik toen 5 weken en 2 dagen zwanger zou moeten zijn, omdat er alleen een vruchtzakje was te zien en geen vruchtje.  Maar omdat mijn klachten afgenomen waren en ik deze week weer een keer bloedverlies heb gehad, heb ik de gyneacoloog in het ziekenhuis gebeld. Ik ben toen de volgende ochtend naar het ziekenhuis geweest voor een inwendige echo, daar bleek echter mijn vruchtzakje nog steeds leeg. Terwijl er eigenlijk toch al zeker iets te zien moet zijn, nu moet ik volgende week vrijdag weer heen voor een echo om te kijken of er iets veranderd is. Is er nog steeds geen vruchtje, al ga ik daar al wel vanuit, want voel me ook niet echt zwanger meer dan krijg ik een curretage.

Zijn er meiden die dit zelfde hebben meegemaakt of er middenin ziten.

Ik heb dit niet meegemaakt, maar wil je wel heel veel sterkte toe wensen. Ik zal aan je denken X

hoi,

Vervelend voor je dat je dit moet meemaken. Bij mij was er een vruchtzakje en een dooierzakje, maar geen foetale delen. Volgens de echo was ik 6 weken zwanger en volgens mijn berekening al 8 weken. Ik moest na een week terugkomen en helaas nog geen hartactie. Omdat ik al eerder curretages had ondergaan heb ik er deze keer niet voor gekozen. Bij mij is  de zwangerschap helaas niet juist verlopen maar ik heb gelezen bij andere wel omdat de bevruchting?!? later heeft plaatsgevonden. Dus er is nog hoop.

Ik wens je heel veel sterkte en laat nog wat van je horen.

Liefs van Monique    

wat vervelend zeg voor je
ik heb wel pas een miskrama gehad maar geen echo ofzo dus weet niet precies hoe dat zat bij mij
ben nu weer 5 weken zwanger en heb al meteen allemaal klachten dat had ik niet bij me zwangerschap van me miskraam dus hoop dat het nu allemaal goed verloopt
hoop ok voor jou dat het allemaal goed komt succes

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Monique, bij mij  zit inderdaad ook een dooierzakje en heb nu ook steeds een beetje bloedverlies, ik heb het gevoel dat ik ongesteld moet worden. De ene kant heb ik zo iets laat maar opgang komen, dan hoef ik misschien geen curretage, maar aan de andere kant, dan is het nu ook zo definitief dat het weg is straks.
En Romy, ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat, de eerste 12 weken zijn toch erg spannend.

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes

Hoi Djoko,

Wat vreselijk spannend voor jullie. Ik hoop van harte dat het vruchtje toch verder gegroeid blijkt te zijn.

Ik heb vorig jaar een leeg vruchtzakje gehad. Ik dacht 10 weken zwanger te zijn, toen ik bloedverlies en weeen kreeg. Na 3 dagen weeen heb ik een echo laten maken en daarop bleek dat het een leeg vruchtzakje betrof. Ik ben gelijk dezelfde middag gecuretteerd.

De eventuele curettge hoef je niet over in te zitten, hoor. Ik vond de curettage weinig voorstellen.Tuurlijk  ik  ging dan wel naar een ok,  met  even een klein roesje, maar  na het uitslapen  was ik  lichamelijk  wel klaar.  Dat was voor mij een hele opluchting, want daardoor kon ik beginnen met het emotionele gedeelte, de verwerking.

Ik wens jullie heel veel sterkte!
Liefs Nanda (inmiddels mama van Lysanne van 2,5 maand oud)

hoi djoko

ik heb ook zoiets gehad.
bij mij begon het 2 week geleden met oud bloedverlies en ging een week later over in rood. inwendige echo gehad(bij 7,5 weekzwanger)en bleek dat er geen hartactie was. wel een vruchtzakje met foetale delen. Je wereld stort echt compleet in! ik ben zaterdag het vruchtje verloren en was wel blij dat ik het kwijt was, omdat ik al nachtmerries erover had, maar ook voelde ik me rot, omdat het zo definitief was! ik had toch stiekem de hoop dat als ik donderdag weer zou komen dat er wel ineens een hartje was!
ik wens je veel sterkte en leef met je mee! liefs marjolein

Hallo meiden,

Ik ben vorige week vrijdag weer voor een inwendige echo geweest en daar kon de gyneacoloog op zien, dat er dus wel een embryo zat maar geen hartslag.
Dus besloten om een curretage te gaan doen en dat is gisteren al gebeurd. Had het natuurlijk graag anders gezien, maar ben wel blij dat het er nu uit is, nu kan mijn lichaam zich ook weer herstellen en de oude worden. Verder voel ik me goed, heb alleen nog een gevoelige buik en een beteje bloedverlies.

Veel liefs Djoko

Terug
Bovenaan