leeg vruchtzakje?!?

A

Anoniem

Guest
hallo

ik heb op vakantie bloeding gehad en nu bleek dat ik een leeg vruchtzakje had.
al vroeg in de zwangerschap maar het kwam er pas met 11 weken uit. alleen bleef het vruchtzakje zitten. ben nu dan ook vandaag geopereerd en hebben ze het weggehaald.

ik voel me nu zo leeg.het was mijn 1e zwangerschap.

heeft er misschien iemand ook zoiets meegemaakt.

groetjes angela

Hoi Angela,

wat vreselijk voor je..en ja helaas weet ik wat je voelt. Heb met 12 weken een miskraam gehad(missed abortion) en het was met ongeveer 7 weken fout gegaan maar is dus nog 5 weken blijven zitten. Het is niet helemaal hetzelfde natuurlijk als een leeg vruchtzakje maar wel vergelijkbaar.
Heel veel sterkte met het verwerken van je miskraam,geef het de tijd want het is niet niks. het ene moment ben je blij en zwanger en het andere verdrietig en niet meer zwanger.

Dikke knuf Esther

hi esther

bedankt voor je berichtje. ik doe het nu idd even rustig aan.
ben vandaag verzorgd door mijn mannetje . hij is zo lief nu.
en we proberen de draad weer op te pakken en we hopen dat we ons over een paar weken/ maanden weer terug kunnen plaatsen.

maar vraagje. ben je nu zwanger en gaat alles goed?

xxx angela

Hoi Angela,

Dat is heel heftig joh! Neem goed de tijd om dit verlies te verwerken hoor, onderschat het niet. Zelf kreeg  ik vorig jaar met 17 weken zwangerschap te horen dat het kindje niet meer leefde. Ik ben daar toen zo ontzettend verdrietig om geweest. En heb toen ook gemerkt dat de omgeving daar soms best anders/makkelijk over denkt. Opmerkingen als; ach je bent nog jong, je kan in ieder geval zwanger worden, wees maar blij er was toch iets niet goed met dat kindje.......kreeg ik veel te horen, daar werd ik nou niet echt vrolijk van. Ik was verdrietig omdat ik mijn kindje kwijt was, onze toekomst zag er ineens heel anders uit. Een miskraam is best heftig hoor!
Toen ik weer zwanger wilde worden ben ik veel op het forum "zwanger na een miskraam" geweest. Zulke lieve meiden daar (hier ook hoor!!), dat heeft me toen wel geholpen.

Meid, heel veel sterkte!!!

Liefs Landi

Hoi,

Wat naar dat je dit hebt moeten meemaken! Helaas weet ik wat het is. Al is het bij mij vroeger ontdekt. Mijn eerste zwangerschap bleek een leeg ei (ook wel windei genoemd) te zijn. Dat is een vruchtzak waar geen vruchtje in gegroeid is of waarin het vruchtje opgelost is. (zei mijn gyn toendertijd) Mijn lichaam heeft het niet zelf afgestoten, en ik heb een curetage gehad.
Het is sowieso een schok om te ontdekken dat het niet goed zit. Maar op je vakantie komt de klap ook erg hard aan. Zeker als je al zover bent. (bij mij is het met 8 weken ontdekt, en met 10 weken weggehaald)

4 maanden na de curetage was ik weer zwanger, en heb een prachtzoon gekregen. Afgelopen jaar gingen we voor een tweede. Weer ging het eerst mis. Dit keer wel een vruchtzak met vruchtje, maar geen kloppend hartje. Weer een curetage gehad. 6 maanden later weer zwanger. En inmiddels hebben wij in Mei een mooie dochter erbij gekregen.

Het zegt niks over een volgende zwangerschap als het 1 keer mis gegaan is. Tenzij er een medische reden is dat het mis gegaan is. Maar dat had de gyn je dan wel verteld.
Ik wil jouw en je mannetje veel sterkte wensen. En alle goeds voor de toekomst. Ik hoop dat jullie gauw weer zwanger zijn. Dan zal het in het begin best spannend zijn. Maar het gaat de volgende keer vast goed.

Groetjes, Kat

Hallo weet precies wat het is!! Vorig jaar oktober kwamen we erachter dat ik 6wk. zwanger was, jippie. Wat was ik moe en ziek echt niet goed. Maar ja voor dat je bij de vk terecht kunt. En het was de eerste keer. Had op een woensdag avond een badminton wedstrijd net voor die tijd thuis nog effe naar de w.c. Wat zag ik dikke witte slijm en wat rood! Volgende dag naar de vk geweest en kon gelijk een inwendige echo laten doen. Was negen weken zwanger maar die vrouw zei weet je zeker dat je zwanger bent? he...het zakje leek van 5wk. Dus toen we erachter kwamen was het al mis. VERSCHRIKKELIJK!! En nu ...naar het ziekenhuis. Wat er ook gebeurde het moest en zou er vanzelf uitgaan. Dat heeft toch wel een maand geduurd. Maar het is tenslotte vanzelf uit gegaan. Gelukkig. Als alles goed iis ben ik 7wk2dg zwanger. Iedereen zeurt aan je kop wanneer je "het" weer eens probeert, gek word je ervan. Weinig steun van de mensen. Moet wel zeggen dat dit te lang heeft geduurd want je word steeds banger........en gaat na denken van dan maar niet. Over 2wk eindelijk een termijn echo. Veel sterkte en probeer het een plekje te geven. Het blijft je eerste. Groetjes Natasja

Hoi Angela,
Ook ik heb hier helaas ervaring mee.
Zo'n drie jaar geleden was ik zwanger. Met de echo van ong. 9 weken bleek dat het vruchtje dat er zat, slechts 6 weken oud was. Een week later moest ik terugkomen voor een nieuwe echo. Wat een lange week was dat!!!
Toen bleek dat er niks veranderd was, ben ik twee dagen later gecuretteerd. Het zat er tenslotte al drie weken. Na die curettage bleek dat het nog niet helemaal schoon was...
Ik moest nog een keer. Ik heb m'n verdriet toen wel gehad hoor. Maar ik was er uiteindelijk zo'n 5 maanden zoet mee, met alle nacontroles e.d.
Dat was echt veel te lang. Gelukkig was ik snel daarna weer zwanger en is alles prima gegaan. We hebben nu een zoon van 2 1/2 en verwachten de tweede. Alleen wat ik jammer vind is dat die onzekerheid en angst blijft dat het misgaat en dat je misschien weer het hele gebeuren moet doorlopen...
Maar goed, ik blijf positief en wens jullie echt het allerbeste toe!!!!
Doe rustig aan!

Terug
Bovenaan