leeg

Hallo ben moeder van twee kids van bijna vier en twee, ben vier weken geleden gecurreteerd nadat ik erachter kwam dat ons kindje niet meer leefde, was bijna veertien weken zwanger..
Heb nu zo'n leeg gevoel, er is geen oorzaak gevonden, hartje is gewoon gestopt, iemand ervaringen?

Hoi Kirsje,
ten eerste heel veel sterkte.
Ik heb afgelopen week curetage laten plegen met 12 weken.
Bij mij geen bloedingen aan vooraf gegaan.
Ook bij mij is het hartje gewoon gestopt!
Ik krijg over 3 weken de uitslag van het onderzoek te horen maar de dokter zei dat alles er zo goed uitzag en verwachtte geen reden te vinden.
Ik vind het ook zo raar allemaal.
Ik voelde trouwens met 10 weken wel dat mijn kwaaltjes afnamen.
Had zelfs nog contact gehad met de verloskundige maar die stelde me gerust en zei dat het er allemaal bij hoorde.

veel liefs

quote: desiree1985 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-09-2008 16:04:35'));

Hoi Kirsje,
ten eerste heel veel sterkte.
Ik heb afgelopen week curetage laten plegen met 12 weken.
Bij mij geen bloedingen aan vooraf gegaan.
Ook bij mij is het hartje gewoon gestopt!
Ik krijg over 3 weken de uitslag van het onderzoek te horen maar de dokter zei dat alles er zo goed uitzag en verwachtte geen reden te vinden.
Ik vind het ook zo raar allemaal.
Ik voelde trouwens met 10 weken wel dat mijn kwaaltjes afnamen.
Had zelfs nog contact gehad met de verloskundige maar die stelde me gerust en zei dat het er allemaal bij hoorde.

veel liefs

Hoi Desiree,

Het hartje van ons kindje was al gestopt bij 10 weken, bij 12 weken ontdekte we dit. Had een schedelafwijking en een navelbreuk. Ook ik had het gevoel dat bij 10 weken mijn klachten afnamen. Dit was mijn eerste zwangerschap, bij een volgende laat ik mij dus wel serieus nemen en ga ik er wat mee doen. Je eigen lichaam is vaak een goede graatmeter.

Ik durf alleen een curretage te laten doen. Ga eerst kijken of het met een pil vanzelf op gang komt. Kan je mij laten weten waarom je wel voor een curretage hebt gekozen.

Veel sterkte meiden.

Yvonne

Hoi Kirsje,

De reden dat ik voor curetage heb gekozen is omdat het hartje ook met 9 weken al gestopt was en ik het dus pas met 12 weken te horen kreeg,
Ik heb het vorige week dinsdag laten doen en ik heb nergens last van gehad.
Tuurlijk vond ik het eng maar  het is echt onwijs meegevallen.
Ik ging onder narcose en toen ik wakker werd had ik nergens last van. Ben ook gewoon weer gaan werken twee dagen later.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat je de eerste dag veel bloed.
Heb nu oko het gevoel dat ik het heb kunnen afsluiten en verder kan gaan.
Je behoud natuurlijk altijd ook het risico dat wanneer je wacht op een miskraam dat je alsnog gecuriteerd moet worden omdat niet alles eruit is.

Wat knap trouwens dat ze bij jou hebben kunnen zien wat er mis was, zagen ze dat op de echo al?

Ook voor mij was het een wijze les, mij namen ze ookniet serieus en mijn advies naar alle prille zwangere vrouwen is ook luister naar je gevoel en laat een ander niet zeker hoe het misschien wel of niet hoort te zijn maar laat een echo maken of vraag om het hartje te laten horen.

Veel liefs

Terug
Bovenaan