leegtetteren papfles

Hoi,

Mijn zoontje is nu 24 weken, bijna een half jaar dus. We zijn net begonnen met een ander schema incl. fruit en groentehapje (4 flessen)  Dat gaat hartstikke goed.

Nu ben ik toch aan het k..violen met de speen voor een juiste opening . Hij tettert nu de papfles (180 ml, 6 scheppen en 3,5 eetlepel nutrix) in 5 minuten weg! Op dit moment gebruiken  we  de aventfles met  1,2,3 speen. Eerst hadden we een difraxfles maar met de Medium speen ging het niet, ook al maakten we t gaatje groter en met de Largespeen ging het dus ook zo snel...

Hoe doen jullie het trouwens met de papfles? hoeveel schepjes Nutrix doen jullie erbij? en met welke speen/fles? Ben wel erg benieuwd, wellicht zit er een tip tussen voordat ik weer een poging ga ondernemen. Overigens doet hij het er wel goed op, hij heeft geen last en wordt na 12 a 13 uur slapen weer wakker.

groetjes van Cindy
mama van Ravi 2jr en Manu 24 wkn

Hoi,

Ik herken je probleem precies. Dat is precies de reden dat ik gewacht heb tot 7 maanden met pap. Wij gebruikten ook de avent 123 speen en dat ging op zich wel het beste, difrax was een ramp. Ik ben met 7 maanden begonnen met bambix pap en geeft dat uit een bordje 's ochtends en dat gaat prima. Was in het begin even een knoeiboel, maar binnen een week was ze eraan gewend en ging het perfect.

Succes,

Desiree

Ik geef Felina 's avonds ook een papfles.
Ze krijgt dan 230cc melk met 0,5 eetlepel nutrix.
Ik gebruik voor haar ook de avent flessen met de 123 speen en dit gaat perfect.
Felina is nu trouwens 6 maanden en 1 week oud.

Groetjes,
Marjolein

Terug
Bovenaan