leergezin

Misschien een tip voor iemand van jullie.
Ik stond als leergezin ingeschreven bij het horizon college. Als gastouder kan ik een stagiaire in huis nemen die je kan ondersteunen.
Nu blijkt dat je ook als "normaal" gezin een stagiaire in huis kan nemen. De eis is dat er minimaal 1 kind onder de 4 jaar moet zijn.
Twee dagen per week komt er dan een jongen / meisje van zorg en welzijn bij je langs om te leren hoe een gezin moet draaien. Ze houden de kinderen bezig, doen boodschappen, doen huishoudelijke klusje, eventueel koken. 15 november begint het nieuwe stage seizoen. Je moet ze natuurlijk wel begeleiden. (maar dat kan zittend!)
Niet iedereen zit te wachten op een vreemde in huis en zeker niet in een periode als dit. Ik ga toch een kennismakingsgesprek aan om te kijken of ze iemand hebben die van aanpakken weet. En anders kan je altijd nog nee zeggen ;)

Ik zou me daar nooit voor opgeven. Ik heb in het speciaal onderwijs genoeg stagaires helpende welzijn (niv. 2) begeleid en pfff, je krijgt er een puber bij. In al die jaren heb ik welgeteld 1 stagaire gezien die super was, maar die werkte ver onder haar niveau.
Ik vind mijn kinderen, en zeker een pasgeboren baby te kostbaar om door een onbekende puber te laten verzorgen/begeleiden. Vergis je niet in de hoeveelheid begeleiding een MBO-2 leerling nodig heeft.

Ook mijn ervaring met stagiairs is dat het vaak heel erg tegenvalt!
Ze zijn vaak nog pubers die liever lui dan moe zijn.
Maar dat is mijn ervaring!

Hopelijk tref je er een die wel van aanpakken weet!

Liefs

Mijn ervaring is dat de Nederlandse meiden meeeeer dan lui zijn en de Turkse en Marokkaanse meiden erg lief en behulpzaam. Ik weet ook nog niet of ik überhaupt wel zin heb om iemand in huis te hebben hoor :) . Even het gesprek afwachten en dan nog even heel hard nadenken. Bedankt voor de waarschuwingen in ieder geval! Mijn baby krijgt ze in geen geval in de handen!

Terug
Bovenaan