lees dit AUB.iemand ervaring?

hallo,ik weet dat deze topic niet hier hoort,maar hier zitten ook veel mamas,dus mischien dat jullie   goede tips voor mij hebben.
mijn baby van 4 maanden,wil allen met mij in bed slapen,niet in zijn bedje,als ik hem in zijn bedje legt begint ie ontroostbaar te huilen,en hij wil ook allen met mijn borst in zijn mond in slaap vallen,zoniet kan het uren duren voodat ie gaat slapen,dit van allen met borst in de mond in slaap willen vallen vind ik HEEL erg zwaar en vermoiend.ik slaap amper,want als hij eventjes wakker is,zoekt ie gelijk de borst op,ik mis het zo erg om   al is het maar voor 1dag lekker te slapen,want hij was al vanaf begin best wel moilijke baby.hij is in de dag echt klaarwakker,het lijk wel of hij   al vanaf   2 maanden de dag/avond ritme al wist.heeft AUB iemand tips voor? of dit ook meegemaakt?

bedankt,gr,yos

ps. hij is mij 2e kind ik heb eentje van 4 jr,die was heel makkelijk baby.
bedankt,gr,yos

Ik heb geen ervaring met precies ditzelfde probleem, maar wel met een moeilijk slapertje. Als ik je verhaal lees komen twee dingen in me op. Ten eerste heb ik ervaren dat sommige kinderen (zoals mijn dochter dus) moeten léren (in)slapen. Zij was erg onrustig. De eerste 4 maanden een huilbaby, soms huilde ze 20 van de 24 uur, daarna stopte het huilen ineens, maar kon ze nog steeds niet inslapen. We hebben haar echt moeten laten huilen en zijn telkens elke 5 minuten naar haar toe gegaan om te troosten en te laten weten dat we er voor haar waren. In het begin moesten we soms 15 keer terug, maar later werd dit steeds minder vaak. Uiteindelijk is ze nog altijd geen geweldige slaper, maar ze slaapt wel lekker zelf in zonder te huilen. Het tweede punt waar ik aan dacht, is of je kindje wel verzadigd is van de borstvoeding? Drinkt hij/zij ook altijd of zoekt ze meer troost door aan de borst te liggen? Ik zou in  het laatste  geval persoonlijk echt zoeken voor een andere manier waarop je kindje deze troost kan vinden, zeker gezien je het niet meer ziet zitten zo. Daarnaast zou het kunnen zijn dat je kindje niet voldoende heeft aan de borstvoeding, maar daar lijkt het in  jouw geval niet op.  Ik kan me voorstellen dat het heel vermoeiend is. Veel succes ermee!

hallo,ik weet dat deze topic niet hier hoort,maar hier zitten ook veel mamas,dus mischien dat jullie   goede tips voor mij hebben.
mijn baby van 4 maanden,wil allen met mij in bed slapen,niet in zijn bedje,als ik hem in zijn bedje legt begint ie ontroostbaar te huilen,

Staat zijn bedje bij jou op de kamer of heeft hij een eigen kamer? Misschien moet je zijn bed verplaatsen, aan de andere kant van de kamer ofzo. Het kan zijn dat hij onrustig wordt van iets in zijn kamer of bang is voor een onverklaarbare schaduw oid. Ik heb ook wel eens verhalen gehoord over aardstralen ofzo en soms werkt het echt om het bet een meter of 2 verderop te zetten.
Wat wij in het begin wel eens deden was een aankleedkussen tussen onze kussens leggen en daar de baby op te slapen leggen met  haar eigen deken.  Onze dochter wilde ook graag zuigen en verloor haar speen (in het begin zoog ze op onze vinger) en dan was het wel makkelijk om haar tussen ons in te hebben. hoef je er niet steeds uit als ze weer begint te huilen.

en hij wil ook allen met mijn borst in zijn mond in slaap vallen,zoniet kan het uren duren voodat ie gaat slapen,dit van allen met borst in de mond in slaap willen vallen vind ik HEEL erg zwaar en vermoiend.

Ik vraag me af of hij wel genoeg voeding haalt uit de borstvoeding. Heb je al een beetje een ritme hierin? Het is misschien de moeite om een keer 's avonds een fles met poedermelk te geven om te zien of hij dan makkelijker inslaapt. Ik heb er altijd veel moeite mee gehad om de bv te vervangen door eenfles, maar soms kan het veel helpen om je kind even goed te laten slapen (voor jezelf ook!) Wist je dat er 's avonds vaak ook minder in je melk zit dan 's nachts/'s ochtends als je zelf geslapen hebt? Ik bleef soms maar aanleggen 's avonds en nooit een tevreden baby! Schaam je vooral niet ervoor dat het erg zwaar en vermoeiend is!!

ik slaap amper,want als hij eventjes wakker is,zoekt ie gelijk de borst op,ik mis het zo erg om   al is het maar voor 1dag lekker te slapen,want hij was al vanaf begin best wel moilijke baby.hij is in de dag echt klaarwakker,het lijk wel of hij   al vanaf   2 maanden de dag/avond ritme al wist.heeft AUB iemand tips voor? of dit ook meegemaakt?

Een speen misschien? Probeer dan verschillende merken uit, de ene willen ze wel, de andere niet, bij ons werkte de flexspeen van Nuby erg goed (doorzichtige) je kunt hem wel krijgen bij de etos.Een vriendin van me heeft wel 6 merken geprobeert voordat haar kleine eentje wel wou vasthouden.

Leg je kleine overdag ook maar gewoon een poosje in bed, ookal is hij wakker. Hij moet leren dat hij  dan ook moet slapen! Als hij de hele dag wakker is kan het ook zijn dat hij 's  avonds  gewoon te moe is om in slaap te vallen! Een hele dag op is echt te lang voor een kleine baby!  Als hij heel druk wordt, kan dat ook een teken zijn dat hij moe  is.  

Laatste tip, bel eens een  lactatiekundige om advies over hoe hij zonder je tepel in slaap kan vallen.

bedankt,gr,yos
succes ermee, ik hoop dat er iets voor jullie bij zit.

ps. hij is mij 2e kind ik heb eentje van 4 jr,die was heel makkelijk baby.
Tja, elk kind is toch weer anders he!

bedankt,gr,yos

Hoi,

Als ik jou was, zou ik je vraag eens stellen op www.borstvoedingsforum.nl . Daar krijg je goede tips van ervaren bv-mama's en lactatiekundigen. Zeker daar eerst vragen voordat je met een fles kunstvoeding gaat beginnen zoals mijn voorgangster voorstel. Dat is vaak het begin van het einde van borstvoedingsperiode (of je moet dit al willen natuurlijk).

Succes ermee! April.

Hoi, wat zal dat zwaar voor je zijn! Heb je wel eens gedacht aan inbakeren? Het heeft bij mijn zoontje veel rust gebracht. Je schrijft dat jouw baby alleen tegen jou in slaap wil vallen. Misschien zoek hij juist geborgenheid....en dat geeft jouw borst ook. Kijk eens op www.inbakeren.nl. Daar staan veel nuttige tips. Je hoeft niet per se een bakerzak aan te schaffen, het kan ook met een wieg of ledikantlakentje. Een derde omvouwen over de lange kant. Baby op de vouw, in het midden,  tot net onder schoudertjes. Armpje langs het lichaam trekken en de eerste flap strak (heel strak!) over de borst trekken en onder de billen/rug vast leggen. Idem met de tweede flap, die gaat er kruislings overheen!

Succes, vaak heeft het even nodig, dus geef niet gelijk op!

Hallo,

Ik kan hier een heel verhaal typen maar dit is niet zo goed voor jullie beiden. Je baby heeft slaap nodig om te groeien en ontwikkelen en jij om er voor hem te zijn al ie wakker is.

Ik heb zelf heel veel aan het boek van Ria Blom gehad. Regelmaat en inbakeren. Doe jezelf en je baby een plezier en lees dit boek. Het helpt echt!!!!!!!!

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Nog even een korte reactie,
een kind van 4 maanden mag je volgens mij niet meer inbakeren omdat hij zich misschien kan omdraaien en dan niet meer terug kan komen. dat kan gevaarlijk zijn. Overleg dit dus altijd eerst met het consultatiebureau.
En een keer een fles geven, of elke avond een fles geven wil niet zeggen dat je de rest van de voedingen niet gewoon borstvoeding kunt geven. Je kunt zelfs savonds eerst aanleggen en dan nog en flesje toe geven. Ik heb beide kinderen 7 maanden gevoed met een combi van fles en borstvoeding.
Vanaf 4 maanden mag je ook rijstebloem toevoegen aan de fles, dan wordt het nog wat dikker en geeft dit een verzadigder gevoel voor je baby, dus dit zou je dan ook nog kunnen proberen.
Oja, misschien is je baby wel een buikslaper, heb je hem wel eens op zijn buik gelegd om in te slapen? zijn hoofd/nek zal nu wel sterg genoeg zijn dat hij zijn hoofd kan optillen en dus niet met zijn gezicht in het matras blijft liggen.
je weet maar nooit.

groetjes
KLarie

pfff dat lijkt me moeilijk vol te houden zeg!
Zoek hulp!
Probeer ook zeker te zijn van je zaak. Dat heeft mij veel geholpen in het begin:
heeft de baby genoeg gedronken?
geen koorts?
genoeg rust op de kamer?
Normale ontlasting?
Enz..
Dan kan het echt geen kwaad om je baby eens flink te laten huilen.
Net als iemand anders hierboevn al schreef hebben wij het in het begin ook flink ''door moeten douwen''
Steeds maar laten huilen, maar wel elke 5 minuten terug naar boven om even te troosten en een speen te geven. (heb je een speen trouwens al geprobeerd?)
Ik was heel stellig en ik ben heel blij dat ik volgehouden heb:
slapen doe je in je eigen bed en niet in de box of ouderslaapkamer.
Natuurlijk geldt dit niet voor alle baby's en moet je zeker zijn dat er verder niks scheelt, maar ik ben zo blij dat ik volgehouden heb, ook al duurde het echt wel een paar weken.
Begin er snel mee, want hoe ouder de baby is, hoe moeilijker!
ELke

Terug
Bovenaan