Leestips?

<p>Dag allemaal!</p><p>Ik ben nu 25 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik wil me graag alvast wat voorbereiden op de bevalling en me onder andere hierover inlezen bij betrouwbare bronnen om een idee te krijgen van mijn opties en wat ik fijn zou kunnen vinden en dergelijke. Ik heb nu tijdens de zomer wat extra tijd om te lezen ?. Binnenkort hebben we in het ziekenhuis ook een infomoment bij de vroedvrouw over bevallen en borstvoeding maar ik informeer me graag vanuit verschillende perspectieven.</p><p>Heeft er iemand een goede boekentip?</p>

“Positief over bevallen” van Milli Hill vond ik een heel fijn boek! Zij heeft daarnaast een boek over borstvoeding geschreven btw.

"Veilig bevallen" van Beatrijs Smulders
Veel ervaringen van andere vrouwen. Ik was het niet per se eens met alles wat er geschreven was maar pak er de elementen uit die bij je passen :)
En niet vergeten dat je een bevalling niet voorbereiden kan. Ik had ook wat wensen opgeschreven (bad bevalling etc), uiteindelijk totaal anders verlopen en heb mijn wensenlijstje al snel in de prullenbak gegooid. Go with the flow, dan heb je de minste stress. Ik hield de hele tijd het hoofddoel voor ogen: dat ik en mijn kindje gezond zijn, hoe en wat rondom verloopt is bijzaak

@sofaug en @froemeltje Zien er erg interessante boeken uit! Bedankt!
@Famkeh Weet ik hoor ;). Het is voornamelijk uit nieuwsgierigheid. Ik ben nog maar net van mijn naïef beeld van bevallen uit de films vanaf en ik ben heel erg benieuwd naar wat er allemaal mogelijk is, haha. Go with the flow zal het sowieso worden maar dan weet ik wel waar ik eventueel naar kan vragen of wat eventuele gevolgen en dergelijke zijn van bepaalde handelingen ofzo. Ik ben een volledige leek op vlak van bevallingen, eerste van de vriendinnen die zwanger is en dus nog weinig war stories gehoord en dergelijke. Van informatie word ik rustig en ontspannen :).

Buskruit met muisjes (staan ook speciale stukjes in voor je partner!) en voor borstvoeding heb ik heel veel gehad aan
Het nieuwe borstvoeding boek van Stefan Kleintjes en Gonneke van Veldhuizen.

Terug
Bovenaan