Lege vruchtzak afwachten?

<p style="text-align: left;">Ha allemaal, Ik heb me de afgelopen weken suf gegoogld. Ik ben dus zwanger, spontaan, ondanks PCOS. Een wonder! Te mooi om waard te zijn.. want wat blijkt, er is sprake van een lege vruchtzak. Ik heb al een aantal echo’s gehad, 16 aug, 23 aug, 27 aug (bij de verloskundige) en vandaag 1 sept bij de gynaecoloog. De diagnose is duidelijk; een lege groeiende vruchtzak. Ik had gehoopt dat het beeld nu duidelijk was, mijn geduld lang genoeg op de proef was gesteld en ik keuze voor medicatie/curretage zou krijgen. Na onderling overleg intern: ik moet nog een week wachten gezien de goede groei van de vruchtzak. Super balen! Had me neergelegd bij een heel duidelijk beeld: leeg, geen embryo, geen feutus, geen hoop dus weg ermee. Immers is die vruchtzak al een week of 3-4 leeg (7 a 8 weken zwanger nu). Ze willen geen pillen geven, omdat de vruchtzak goed groeit en daardoor er toch nog een minimale kans is dat er wel iets levends in zit. In principe dus einde verhaal en toch naar huis met 0,0001 procent hoop voor mijn gevoel. Herkent iemand dit? Hoe is het afgelopen? Ik voel me echt vreselijk, alsof de tijd stil staat. Wil dit zo graag afsluiten.. Liefs,  </p>

Ohh sport fanaat, wat een onzekerheid en domper, ik heb geen advies. Wil je alleen enorm veel kracht en sterkte wensen.

Ik heb ook een lege vruchtzak gehad, en bij mij is helemaal niet meer gekeken naar de groei hiervan.. Toen op de echo leeg bleek te zijn, diezelfde dag nog doorgestuurd naar de gyneacoloog. Deze zag ook dat het leeg was en heeft me toen medicatie voorgeschreven.. Heb niet hoeven afwachten en ze hebben ook niet gekeken na hoe de vruchtzak groeide ofzo. Beetje vreemd! En jammer dat je nu nog moet wachten met zo weinig hoop.. Ik denk idd ook, leeg is leeg. Hoe kan daar nog iets levens in komen opeens?

Terug
Bovenaan