Lege vruchtzak

<p>Hi allemaal,</p><p>Bij een echo op 7 weken is er een lege vruchtzak vastgesteld met de afmeting van 5weken+6dagen. Morgen moet ik weer naar de verloskundige om 100% vast te stellen dat er echt niks zit en een doorverwijzing naar het ziekenhuis.<br /><br />Iemand hier ervaring mee? Hoe liep het af, welke behandeling heb je gekozen?</p>
 
Wat een verdrietig nieuws zeg! Veel sterkte..

In januari kreeg ik bij mij 10 weken echo te horen dat het hartje niet klopte en dat het een miskraam ging worden. Ik heb ervoor gekozen om dit met medicatie op te wekken. Dit vanwege het feit ik geen moment langer wilde wachten op een natuurlijke miskraam.

Tevens heb ik jaren geleden een abortus gehad, via curettage. Dit beviel mij echt super goed (voor zover dat mogelijk is). Het was een kwestie van ziekenhuis in, een roesje krijgen, uurtje later ziekenhuis weer uit en alles is klaar en achter de rug.

De reden dat ik hier niet een tweede keer voor koos bij de geplande miskraam is toch wel de angst dat het misschien invloed heeft op een volgende zwangerschap. Dus toen de medicatie en dat was wel erg heftig, maar op zich wel te doen als je genoeg pijnstillers neemt.

Al om al is het gewoon klote en is het verdriet groter dan alles eromheen. Sterkte met het verwerken ervan en hopelijk kun je het een plekje geven. Gewoon kiezen waar je je goed bij voelt. X
 
Bij mij is met +/- 8 weken zwangerschap gebleken dat het vruchtje Ron 6 weken gestopt is met groeien. Week erna een echo om het definitief vast te stellen, toen geen verandering. Ik had keus tussen afwachten of naar gynaecoloog voor medicatie en heb gekozen voor afwachten. Inmiddels een week verder en de miskraam is nog niet op gang gekomen.  Vandaag contact met de verloskundige en dan vraag ik of ze me doorverwijzen, wil niet nog weken afwachten. Ik hoop dat het voor die afspraak dan toch nog spontaan op gang komt. 


Op thuisarts.nl staat duidelijke informatie over de verschillende mogelijkheden. 
 
Terug
Bovenaan