lekken

Hoi mensen! Ben 33wkn+2dg en heb even een vraagje aan jullie!Als ik hoest of nies lijkt het of ik meer urineverlies heb dan normaal ook als ik lang gezeten heb. Weten jullie of dit normaal is? Het is volgens mij geen vruchtwater want dat is kleurloos en dit niet echt (om het maar even plastisch uit te drukken. Denk nu natuurlijk bij iedere beweging ojee zou dit het zijn...duuuhhh!Wist van mezelf niet dat ik zo'n muts kon zijn tijdens de zwangerschap! HORMONEN!!!
 
hoi essie
ik heb dit probleem ook gehad toen ik zwanger was van mijn dochter.maar het probleem komt gewoon doordat de baarmoeder nu meer en meer op de blaas begint te drukken en daardoor verlies je soms wat urine.ik weet het het is heel vervelend maar ik denk dat je er niet veel aan kunt doen.een inlegkruisje gebruiken misschien?
nog veel sterkte ermee.
groetjes natje
 
Ik denk dat je er wel degelijk wat aan kunt doen en dat is het trainen van je bekkenbodemspieren. Als je tijdens het plassen steeds probeert om te stoppen met plassen, gebruik en train je dus je bekkenbodemspieren. Je kunt dit ook doen als je niet plast, maar veel vrouwen vinden het dan moeilijker om te bepalen wat de bekkenbodemspieren zijn. Als je ze eenmaal "ontdekt" hebt is het wat makkelijker om het "droog" te oefenen. Deze spieren worden soepeler omdat er straks een kindje door moet kunnen, maar het kan geen kwaad om ze toch wat te trainen.

Verder kun je inderdaad het beste een inlegkruisje gebruiken, maar geadviseerd wordt om dit 's nachts niet te doen, omdat je dan weer eerder kans hebt op een schimmelinfectie.

Succes er mee.
 
heb ik ook last van is heel lastig want veel niezen hoesten en overgeven betekend vaak eeen schone broek aantrekken maar is gewoon normaal door de druk die op je blaaas staat
 
Er wordt altijd gezegd dat urineverlies normaal is, ik had er ook last van en heb er dus niets aangedaan. Na de geboorte van mijn dochter kon ik bij wijze van spreken de tenaladies aan zo erg was het. Ik heb fysio gehad, maar heb er nog steeds een beetje last van (mijn dochter is inmiddels bijna 2 jaar) Dus ga zeker die bekkenbodemspieroefeningen doen. Maar doe dit niet tijdens het plassen (behalve eventueel een keertje om je spieren te leren kennen) want dit vergroot de kans op een blaasontsteking.
 
Nou bedankt meiden! Ben gisteren begonnen met oefenen en heb ook gehoord dat als je je urine nog in kan houden tijdens het plassen dat dat goed is, want vruchtwater kun je dus zeker niet inhouden volgens de verl.kun.
 
Terug
Bovenaan