Lekkende borsten en heel veel melk!

zoals de titel zegt heb ik lekkende borsten en heel veel melk haha. Vooral snachts heb ik er last van. overdag draag ik een bh met een zoogcompres maar ik slaap het liefst alleen met een onderbroek aan.
Ik geef borstvoeding en dat gaat heel goed, al komt de melk soms te snel in het begin voor Aniek dat ik eerst met de hand een beetje afkolf.
Snachts vind ik het heel vervelend dat mijn borsten zo lekken, hebben jullie dat ook? Gaat dat over als er meer ritme in zit?
Snachts zit er iets langer tussen de voedingen waardoor mijn borsten erg vol raken (ik heb geen last meer van stuwing) en dan gaan mijn borsten lekken. Ik heb al wel een handdoek in bed liggen maar halverwege de nacht moet ik gewoon een droge pakken omdat het zo nat is..
Ik ben al lang blij dat de borstvoeding zo goed loopt en dat ik genoeg melk heb maar vind het snachts wel heel vervelend. Hebben jullie misschien tips voor me? Ik zit er al aan te denken een hemd aan te doen met zoogcompressen er achter maar krijg het dan snel te warm in bed.

Liefs

ben nog niet bevallen maar ik had het bij mijn vorige 2 kinderen ook,erg vervelend idd,ik deed ook een handdoek in bed leggen maar die lekte vaak door waardoor ik bed weer uit kon wassen...deed dan uit ellende maar weer vaak een losse bh aan met zoogcompressen erin...dan ging het wel.maar vind ook veel fijner om zonder bh te slapen...dit is vaak een probleempje van de 1ste maand,daarna word wel minder hoor
erg fijn dat zo goed gaat met bv,ik had ook altijd zo ontzettend veel voeding en kolfde dan ook eerst een beetje weg.niet te veel ook weer anders krijg je nog meer melk

liefs jootje

Ik vind een bh ook niet fijn liggen in bed. Dus ik trok een voedingshemd aan met daarin een hydrofiele luier om zo de melk op te vangen. Zoogcompressen werkten gewoonweg niet al deed ik er 2 in iedere kant in.

Ik had het bij de eerste in het begin ook. Ik draag meestal een t-shirt en dat was altijd zeiknat, net als lakens, hoeslaken. Ik lagde een badhanddoek onder me, om niet telkens het bed te hoeven verschonen. Na verloop van tijd werd het minder, maar als er in de nacht opeens meer tijd tussen de voedingen kwam, op zich fijn, had ik weer lekkage.
Ik zou kijken of het lukt om niet te veel te kolven, dit werkt overproductie in de hand. Misschien staan er op borstvoeding.com nog tips?

Ik heb hier ook veel last van. Slaap noodgedwongen met een bh met zoogcompressen. Echt verschrikkelijk. En daarbij ben ik ook nog lekker aan het zweten geslagen. Heerlijk nat in bed!

Ik heb nu een strak hemdje aan met daarin zoogcompressen geplakt. Ff geen bh, heerlijk!

Dus helaas geen tips, word er zelf ook gek van.

Volgens mij bestaan er zoogcompressen, zoiets als Lilly pads genaamd. Ik dacht gelezen te hebben dat je die zelfs zonder bh kunt gebruiken. Geen idee hoe. Maar missxhien ff googlen

Hier ook volop in de bv modus. Niet eens tijd gehad om bevallingsverhaal te plaatsen. Zit momenteel met stuwing, s nachts idd strak shirtje met zoogcompressen eronder, af en toe wat wegmasseren onder een warme douche en de kleine goed aanleggen en goed en regelmatig laten leegdrinken. Dat helpt mij goed. En niet al teveel tijd tussen de voedingen laten zitten. Ben benieuwd hoe het verder nog zal lopen. De kleine eet wel goed gelukkig!

Succes met voeden allemaal!

Terug
Bovenaan