Lekkende borsten... wie nog meer?

Hallo meiden,

Sinds week 18 komt er al melk uit mn borsten. En dat is meestal niet zo'n klein
beetje. Het wordt ook steeds meer daarom slaap ik sinds kort 's nachts met een
beha aan met zakdoeken erin want anders lig ik de hele nacht met een zijknat shirt. Ook mn bed is meestal helemaal nat. Overdag draag ik een meegroeibeha waarin ik
zoogkompressen stop want anders loop ik de heledag met een nat shirt.
Ook doen mijn bosten heel erg zeer en zijn vaak gloeiend heet.

Ik vraag me af wie hier nog meer zo'n last van heeft en of jullie nog tips voor me
hebben? Alvast bedankt! Liefs, isa (30 wkn, 1e kindje).

ja, sinds een paar dagen heb ik er dus ook last van. Nog niet extreem veel maar er komt toch wel wat plakkerig vocht uitdruppelen.
De melkfabriek is dus op gang gezet, zei mijn zusje zo mooi. Ik hoef nog geen zakdoekjes te gebruiken maar ik denk dat dat niet lang meer gaat duren.

Succes ermee!
Danielle
(22wk+3dg)

Hoi Isa en Danielle,

Dit heb ik ook. Ik ben op het moment 32 weken en 4 dagen zwanger en er lekt ook veel vocht uit mijn tepels.
Zelf gebruik ik op het moment alleen BH-s met vulling, omdat ik bang ben dat het anders door mijn kleren heen komt.
Wel weet ik dat er rondjes zijn die je in de BH moet stoppen, die het vocht opnemen.
Deze zijn te koop bij bijvoorbeeld prenatal en heten volgens mij zoogcompressen.

groetjes Angelique

hoi,

Wat jij beschrijft lijkt op echte borstvoeding die al echt op gang is en samen met het gloeien er van zou ik uitkijken met kou er op want je hebt misschien wel kans op borstontsteking. Het lijkt heel ontschuldig. Je word eerst heel hangerig en hebt nergens zin in een paar uur later kun je al hele hoge koorts hebben. Je moet ook direct je huisarts bellen als je dit voelt want dan moet je urine brengen en dan kunnen ze kijken hoe erg je ontsteking in zodat ze daar de antibiotica op aan kunnen passen. Ik heb het 2 x gehad maar dat is echt geen pretje hoor. Je bent echt zo slap als een vaatdoek.
groetjes gerdientje

Hoi!

Al heel vroeg in mijn zwangerschap begon dat bij mij ook. Omdat ik het zo vreselijk warm heb, heb ik 's nachts niets aan maar dat betekent dus wel dat ik 's ochtends op mijn laken allemaal vlekken heb. Een poos terug ontdekte ik zelfs dat ze ook op mijn matras zaten!!!!!! Vanaf toen heb ik maar een zeiltje neergelegd, wel met daarop molton onderleggers tegen het zweten door dat zeiltje. Ik vond het wel komisch als er weer eens een straaltje uit kwam. Mijn man vond het maar zonde. Hij zei eens dat als het zo door gaat ik dalijk te weinig borstvoeding voor de baby heb, hahaha! Gekheid natuurlijk!

En over warme borsten! Heb ik ook. Nu is dat wel iets minder geworden. Ik kon het vreselijk koud hebben, maar mijn borsten voelden aan alsof ze 100 graden waren! En ik had geen ontsteking hoor!

groetjes, Karin (35,4 wk)

hoi,
Nog even ter aanvulling. Ontstekkingen heb je  inderdaad dus als je koort hebt. En anders inderdaad gewoon niks. En wat er gezegd werd over het matras. Dat had ik ook ja, ziet er best vies uit en je krijgt het niet meer uit je matras. Ik had er hele plekken in toen ik echt borstvoeding gaf. Nu inmiddels een nieuw matras.
gerdientje

Mijn borsten lekken alleen als ik op mijn zij lig en geen beha aan heb. Daarom slaap ik met een beha aan, maar ik hoef er geen zoogkompressen oid in te doen.
Heel soms als ik onder de douche sta zie ik een klein druppeltje melk op mijn tepel, maar eigenlijk valt het bij mij wel mee.

Hoi!

Lastig lijkt me dat zeg, al zo snel in de zwangerschap! Ik heb het zelf
nooit gehad, wel tijdens het borstvoeding geven. Je hebt al veel
handige tips gehad, hier nog een paar:je kunt 's nachts ook een bh met
zoogcompressen dragen en die regelmatig verversen. Ik vodn
zoogcompressen fijner dan zakdoeken, die lekken wat minder snel door.
Verder een handdoek op het matras laken leggen dat de eerste 'golf'
opvangt. Succes ermee!

Terug
Bovenaan