Lekkende borsten

<p>hoi allemaal!</p><p> </p><p>1,5 week geleden ben ik mama geworden van mijn 2e dochtertje. Ik geef flesvoeding en heb dus erge stuwing gehad. Alleen nu zit ik na een week nogsteeds elke dag met enorm lekkende borsten. 2 seconde mijn bh uit en er stroomt een fontein uit ? bij de eerste hield alles op na de stuwing maar dit lijkt echt erg te worden. Iemand tips om dit te stoppen of houdt het vanzelf een keertje op? Ik loop dag en nacht met bh, zelfs douchen doe ik met bh aan (en dan met vulling zodat mn borsten extra ingewikkeld zijn). Ik hoop dat iemand er iets op weet!</p><p> </p><p>groetjes!</p>

Ik deed een strak(ker) hemdje aan en vouwde gewoon twee keukenhanddoeken erin. Dat hielp langer dan die ronde pads uit t kraampakket. Ik legde ook gewoon als we alleen thuis waren (dus geen visite enzo) een handdoek erop. 

Toen ik een soort van noodgedwongen moest stoppen met de bv vond ik na een lange Google-sessie ergens op een Franstalige pagina (ja, je googled je suf als niks helpt) dat het drinken van salie-thee zou helpen de productie te verminderen en stuwing tegen te gaan. Nu heb ik ruim 4,5 maanden bv gegeven, maar bij mij hielp het heel goed. Ik dronks ‘s ochtends en ‘s avonds een kop niet te pruimen saliethee en masseerde mijn borsten onder de douche net zo lang dat er geen spanning meer op zat. Ik was na een week ‘leeg’. 
Je kan saliethee kopen, maar ik had een busje gedroogde salie (kruidenrek in de supermarkt) en deed een lepeltje of wat in een thee-ei. Om het iets smakelijker te maken kiepte ik er een lepel honing doorheen. 

Ik ben 5 weken geleden bevallen en geef ook kunstvoeding. M'n borsten lekken nog steeds, wel minder dan eerst. Zijn nu meer drupjes dan echt stralen. Dus wordt vanzelf minder. 

Pfff jeetje, als ik de verhalen hier zo lees heb ik nog wel even te gaan dus..? zo lastig met dit snikhete weer, wil het liefst gewoon zonder bh slapen maar dat gaat hem écht niet worden. Saliethee is een goede tip, daar ga ik even naar kijken! 
Bedankt iedereen voor de reacties!

Terug
Bovenaan