Lekkende borsten ???

Hey meiden,

Ik had een vraagje bij hoeveel weken begonnen bij jullie je borsten te lekken ik ben nu 25 weken zwanger en bij mij hebben ze nog niet gelekt kan het ook zo zijn dat ze niet gaan lekken maar kan ik dan wel borstvoeding geven ???

Liefs
Gaby
25 weken zwanger

volgens mij is dat helemaal niet gebruikelijk hoor dat ze tijdens zwangerschap lekken

en heeft al zeker niet te maken of je wel of niet borstvoeding kunt geven

maak je maar geen zorgen

zolang jij goed eet en heeel veel drinkt en heel veel rust
en vaak genoeg aanlegt

kan er vrijwel niks misgaan met je borstvoeding

dus geen zorgen maken en van je zwangerschap genieten!!!

Hoi, hoi,

Nou ik heb al wel lekkende borsten. Met de eerste zwangerschap kwam het al met de bevalling, maar met deze zwangerschap wist ik dat ik misschien zwanger was omdat mijn borsten lekte dus met 4 weken. Maar dit schijnt af en toe voor te komen.

Groetjes Cares 24+1week

Nou ben maar blij dat je er geen last van hebt.. Ik had het bij mijn eerste ook niet (nu wel, maar heel licht dus ook geen probleem), en heb gewoon borstvoeding gegeven hoor..
Maak je maar geen zorgen!!
Gr. Anne-Marie

Hoihoi,

Nou mijn borsten hebben tijdens de zwangerschap niet gelekt en ik geef borstvoeding en heb zelfs veel melk.

groetjes Mariska
Mama van Feline
26 mei 2007

hoi   dames.......

ik ben nu 25 wk en 3 dagen zwanger en mijn   linkerborst lekt af en toe een beetje sinds 3 weken.... ik doe gewooon een topje aan met daarop het kledingstuk wat ik aan wil die dag.... zo lek ik niet door...

ben benieuwd hoe dat verder gaat want je kunt er toch kompressen voor kopen als t erger word????? heeft iemand daar ervaring mee hoe je het gebruikt, prijs enz...

groetjes miranda

Hoi Gaby,

Dat je borsten (nog) niet lekken nu je zwanger bent, wil niet zeggen dat je geen borstvoeding zou kunnen geven. De ene vrouw begint al vrij snel in de zwangerschap te lekken, terwijl de ander het de hele zwangerschap helemaal droog houdt; dat verschilt gewoon echt per vrouw en zelfs per zwangerschap. Maar het zegt dus niets over de verloop van je borstvoedingsperiode. Uit onderzoeken is gebleken, dat 98% van de vrouwen lichamelijk prima in staat is om haar kindje volledig borstvoeding te geven. Tijdens de zwangerschap wordt de melkproductie onderdrukt door de zwangerschapshormonen. Zodra de placenta is geboren, verdwijnen deze zwangerschapshormonen en hebben de borstvoedingshormonen vrij spel; de melkproductie wordt dan automatisch in gang gezet. Borstvoeding geven is een natuurlijke manier van voeden. Dit houdt echter niet in, dat het altijd vanzelfsprekend goed gaat. Borstvoeding geven is aangeleerd gedrag, zowel moeder als kind moeten het leren. Het borstvoedingsmanagement (de baby goed, vaak genoeg en lang genoeg aanleggen) speelt een belangrijke rol in het welslagen van de borstvoeding. Er zijn genoeg moeders bij wie het voeden vanaf het eerste begin gelijk perfect verliep, maar er zijn er ook genoeg die de nodige uitdagingen hebben moeten overwinnen; er komt dus vaak wel wat meer bij kijken dan  heel goed eten en heel veel drinken....

Je zou kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten over borstvoeding bij te wonen, de de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk in heel Nederland organiseert? Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Nog een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan