lekkende en jeukende borsten

Hi,

Ik ben nu 25 wkn zwanger, ik verlies sinds 3 wkn elke dag wat melk. Vooral als ik bed lig, dan voel ik opeens kriebel en dan merk ik dat mijn borst nat is en soms is het zelfs zo erg dat ik een mega natte plek op het matrashoes vind.

Sinds 3 dagen, jeukt het onderste gedeelte van mijn borsten ook... zeg onder mijn tepel tot waar de borsten ophouden.

Overdag draag ik wel zoogcompressen, want vond ik mijn bh ookal opgedroogde plekken. Maar wat kan ik er snachts aan doen? Om nou met een bh aan te gaan slapen.

En die jeuk... wat kan ik daar aan doen? Ik lees overal dat dit goed door de hormoonhuishouding kan komen, dat zwangeren vaak huid / jeuk problemen hebben.

Alvast bedank, liefss Nens

Beste Nens,
ik had bij mijn vorige zwangerschap ook vel last van jeuk. Mentholpoeder helpt heel erg goed. Misschien bij jouw ook. Verder wil een douche ook wel eens helpen maar niet te warm! En dan droogdeppen. Ik had dat mijn borsten en na week 30 ook mijn buik enorm jeukte! Dit komt omdat je nu ook de afvalstoffen van je baby in je lijf krijgt. Waarddoor je lichaam meer dan normaal afvalstoffen te verwerken krijgt en dat kan wel eens wat veel zijn waardoor je de jeuk krijgt!

Groetjes Minou (zwanger 2de keer, nu 23 weken zwanger)

Terug
Bovenaan