Lekker Drinken!

Wat drinken jullie kinderen??? Mijn dochter krijgt nog 300 cc melk en voor de rest water en diksap. Wat bieden jullie aan???
Loïs wil namelijk geen karnemelk, thee oid. Misschien heb ik het niet lang genoeg geprobeerd, maar ze vind haar melk nog zóóó lekker. Ik doe er dan veel water bij, want gewoon water wil ze niet en ik wil haar ook niet teveel diksap geven. Wat zijn minder zoete alternatieven, die gezond zijn en kinderen ook lekker vinden?

Misschien dat ik wat variatie kan aanbrengen met jullie ideeën.

Alvast bedankt!

Hoi,

melk is toch prima? Tijn krijgt bij zijn brood melk (halfvol) en verder door de dag heen water. Als je gewend bent diksap te geven kun je dit misschien ook steeds minder zoet aanbieden? Er is ook speciale kinderthee, kun je in ieder geval bij de natuurvoedingswinkel (heet dat zo?) krijgen. Misschien is dat een idee? De meer zoete thee (zoethout, sterrenmix etc) is volgens mij niet zo geschikt voor de kleintjes. Heb verder eigenlijk geen idee wat je nog meer aan zou kunnen bieden...

groetjes Natasja

Hoi Bloempje

Geitenmelk of speciaal kinder vruchtensap? (dus ècht sap ipv limonade) Je kan dat eventueel aanlengen met water om het dunner te maken.

Wij geven zelf eigenlijk altijd of dreumesmelk, of gewone halfvolle melk + aanmaaklimonade en water. (meestal 99% water en een klein drupje limonade erin voor de smaak)

Succes!

Groetjes Martine

Hoi Bloempje

Geitenmelk of speciaal kinder vruchtensap? (dus ècht sap ipv limonade) Je kan dat eventueel aanlengen met water om het dunner te maken.

Wij geven zelf eigenlijk altijd of dreumesmelk, of gewone halfvolle melk + aanmaaklimonade en water. (meestal 99% water en een klein drupje limonade erin voor de smaak)

Succes!

Groetjes Martine

Thomas krijgt ook nog een dikke beker melk, vifit of yoghurt om te drinken. Van roosvicee original hoef je maar een theelepeltje te gebruiken en hij vind het al lekker. Water wil Thomas ook niet erg graag.

Ha!
Als ik dit zo lees ben ik misschien wel erg makkelijk met wat ik mijn kinderen te drinken geef...
Ze drinken eigenlijk alles wat ik ook drink, behalve dan mijn 2 koppen koffie op een dag.
Drink ik appelsap drinken mijn kids dat ook. Drink ik thee (earl grey, rooibos, groene, aardbei, citroen,..) dan drinken zij dat ook.
Drink ik chocomelk dan zij ook....

Wij drinken altijd een beker melk bij het ontbijt en thee bij de lunch en verder tussendoor net zoals het uitkomt.
Ik gebruik niet echt diksap, maar als ik koffie drink krijgen ze vaak de vruchtenlimonade van de Aldi.

Eigenlijk wordt hier altijd uit een beker gedronken (al dan niet met een rietje) meestal op schoot...

Gr Antoi

Ha!
Als ik dit zo lees ben ik misschien wel erg makkelijk met wat ik mijn kinderen te drinken geef...
Ze drinken eigenlijk alles wat ik ook drink, behalve dan mijn 2 koppen koffie op een dag.
Drink ik appelsap drinken mijn kids dat ook. Drink ik thee (earl grey, rooibos, groene, aardbei, citroen,..) dan drinken zij dat ook.
Drink ik chocomelk dan zij ook....

Wij drinken altijd een beker melk bij het ontbijt en thee bij de lunch en verder tussendoor net zoals het uitkomt.
Ik gebruik niet echt diksap, maar als ik koffie drink krijgen ze vaak de vruchtenlimonade van de Aldi.

Eigenlijk wordt hier altijd uit een beker gedronken (al dan niet met een rietje) meestal op schoot...

Gr Antoi

Terug
Bovenaan