Lekker en makkelijk recept voor Paella

Met Sinterklaas heb ik het groente-kookboekje van Blue Band gekregen en daar heb ik gisteren de paella uit gemaakt. Hij was goed gelukt en Ivar vond het ook lekker, dus wilde ik het maar even hier neer zetten:

1 ui 2-3 minuten fruiten in 2 kneepjes vloeibare boter
250 g (langkorrel)rijst toevoegen en roeren tot de korrels met een dun laagje margarine bedekt zijn
1 teen knoflook in de pan uitpersen en 1 min roerbakken
1/2 tl kurkuma (koenjit) en 1 flinke mespunt paprikapoeder toevoegen
6 dl bouillon erbij en aan de kook brengen
op laag vuur en deksel erop 15 min zachtjes koken
200 g ontdooide diepvrieserwten erdoorheen en 8 kant-en-klare gegaarde drumsticks erop leggen, deksel weer op de pan
ondertussen 3 tomaten ontvellen en vruchtvlees (zonder zaadjes) in stukjes snijden en over de paella verdelen, drumsticks omdraaien en 200 g coktailgarnalen op de rijst leggen
nog 5 min zonder deksel doorwarmen zodat de rijst gaar is en de drumsticks en garnalen goed warm

lekker met: salade van plakken sinaasappel bedruppeld met olijfolie en bestrooid met dunne ringen ui en gehalveerde zwarte olijven

Ik had wel wat meer bouillon nodig dan die 6 dl om de rijst niet aan te laten branden en heb gewone kipfilet in blokjes gebakken ipv de drumsticks. De salade leek me niet zo geweldig en dus ik heb ik de olijven er gewoon apart bij gedaan

Groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan