lekker genant... aambeien

Hoi meiden,

Zoals je kan lezen, vind ik het een genant onderwerp maar heb gruwelijk last van aambeien,
Had vroeger al iets last van omdat ik altijd mijn ontlasting als kind ophoude, maar na mijn bevalling van Daniel is het wel erger geworden.
Nu heb ik dus sinds woensdag dat ze zijn gaan bloeden, nu kan ik vanmiddag om half 5 bij de huisarts terecht.
Het is een mannelijke huisarts, dus ben behoorlijk zenuwachtig.
Weet iemand wat hij gaan doen, als hij alles gaat onderzoeken?
Ik kan nu haast niet zitten, heb er zo pijn aan.
Is iemand van jullie weleens geholpen hieraan?
Hoe ging dat?

brrrrr ben zo zenuwachtig.
Vind het zo genant

Liefs Marina

Helaas herken ik het, en er is hier ook niemand die het weet hoor.... Schaam me dood voor die "oude-wijven-kwaal" Ik heb ze gekregen tijdens de laatste 2 weken van de eerste zwangerschap, en bij de tweede zwangerschap kreeg ik er weer zo'n last van. gelukkig nu bij de derde heb ik er nog geen last van! Maar ik weet nog van de eerste dat ik helemaal gek werd van de jeuk....
Ik weet het niet helemaal zeker, want ik durf ook echt niet met die dingen naar een huisarts, maar volgens mij willen ze in ieder geval even kijken of ze inwendig of uitwendig zitten. En waarschijnlijk wil ie ook nog wel voelen. ( voor de duidelijkheid: 1 vinger is voldoende hé, knipoog!) Er zijn zalfjes voor, bv sperti, maar ik weet ook dat mensen ze bij (volgens mij dermatoloog) laten behandelen. Als ik het goed begrepen heb schieten ze er dan elastiekjes om... Je voelt er weinig van aldus de patient op mijn werk...
Sorry, maar aan meer info kan ik je ook niet helpen, hahahah! Ik vind je wel vreselijk dapper hoor! Succes ermee!

Liefs, marieke

He Marina,

Ik kan me voorstellen dat je het genant vind, maar geloof me, voor een huisarts is dit echt een heel gewoon iets,
Het is gewoon ontzettend vervelend en het is goed dat je ernaar laat kijken.

Sterkte en laat nog ff horen hoe en wat !

Sophie

Hoi,

Hoe is het gegaan?
Je hoeft je daar echt niet voor te schamen, veel vrouwen hebben daar last van tijdens of na een bevalling, ik heb ze na de bevalling bij de jongste gehad, heb een creme gekregen en na 1week waren ze al weg!
Volgens mij is dat weghalen trouwens alleen als je er echt veel last van hebt, degene die rond een zwangerschap ontstaan gaan vrij gemakelijk weg..

Gr MJ

Hoi Marina,

Absoluut niet iets om je voor te schamen!
Huisartsen zien dat veel vaker dan jij denkt en kijken absoluut er niet van op hoe het er allemaal uitziet (weet dat uit ervaring bij het maken van uitstrijkjes, kijk ik ook niet verder dan naar de baarmoedermond).

Ik hoop voor je dat het goed is gegaan, meestal willen ze wel even voelen (met 1 vinger) om te kijken hoe groot ze ze\ijn.
er zijn verscheidene middeltjes voor (oa. sperti of lidocainezalf =verdovend).

Laat je even weten hoe het is gegaan?

Liefs Monica

Pffff... ben dus vrijdag middag om half 5 geweest.
Hij ging kijken en zag idd uitwendige aambeien.
Die waren gewoon heel, toen hij verder wilde kijken zag hij wat het probleem was.
Er zit een scheurtje in mijn anus, wat dus bij iedere keer ontlasting (omdat je kringspier open gaat)
weer openscheurt en geen tijd heeft om te genezen.
Het is ook een beetje aan het ontsteken, en heb dus zalf meegekregen wat verdoofd.
Zo kan ik wat makkelijker naar de wc en op mijn stoel zitten.
Verder gewoon wat sudocreme voor het genezingsproces.
Als dit niet helpt kan ik later andere zalf krijgen die weer anders werkt, dus we zullen wel zien.
Ben al heel gelukkig dat het mijn aambeien niet zijn.

Lief dat jullie er op gereageerd hebben,

Liefs Marina

Terug
Bovenaan