lekker genieten????

hoe vaak je toch de opmerking krijgt lekker genieten.ik wordt er echt gek van. Ik zou er zo graag van genieten en op sommige momenten lukt dat ook wel een beetje, maar het over grote deel van de tijd voel ik mij kut chagerijnig moe en huilerig. Ik schaam mij er dan ook nog eens voor dat ik mij zo voel dus doe ik meestal of dit niet zo is wat weer veel energie kost.
En wanneer je dit dan verteld krijg je te horen dat wanneer je de eerste drie maanden voor bij zijn of anders wel bij 16 weken het vast wel beter gaat. Nou dat was bij mijn eerste ook niet het geval dus ik heb geen "valse" hoop. Dan krijg je nog het commentaar o ja, maar het is je tweede dat is ook veel zwaarder en je komt nu minder aan je rust toe dus dat is logisch. Het is ook wel wat zwaader als met de eerste maar buiten dat voel ik mij bij deze zwangerschap ook gewoon rotter als bij de eerste.

Daarnaast voel ik mij ook schuldig tegen over mijn baby want ik wil hem of haar dit toch echt graag in ons leven dus je wil er helemaal niet zo over voelen.

Ach ja ik heb van de week de echo gehad en gelukkig ben ik al weer ruim twaalf weken en ben ik 31 mei uitgerekend ( dus eigenlijk zo ik moeten verhuizen van forum maar ja) Dus het zijn nog maar 6 maanden te gaan.

Groetjes Corinne

Hoi Corinne,

Naar hé, die rothormonen ook, die gaan up en down.
Af en toe moet je gewoon lekker toegeven dat het even wat minder gaat. En vooral al dat commentaar aan je laars proberen te lappen. Als je zwanger bent weet iedereen ineens precies hoe het allemaal is en wat je het beste kunt doen.

En natuurlijk wil je graag de nieuwe beeb, maar hallo, als je niet lekker in je vel zit, is niets leuk. Dus voel je niet al te schuldig (kost ook veel energie ;-))

Ik hoop voor je dat je toch een andere zwangerschap krijgt als bij de eerste en dat je je straks beter gaat voelen.

Liefs

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik me bijna alleen maar klote gevoeld. Ik was zo verdrietig en voelde me zo vreselijk ellendig. En daardoor voelde ik me zo schuldig. Ik wilde toch graag zwanger worden, ik had toch het geluk dat onze wens snel in vervulling ging en vele andere moeten er jaren op wachten. Ik voelde me schulding tegneover de baby en tegenover stelling die graag zwnager wilde worden en niet wilde lukken. Ook schaamde ik mij heel erg voor deze gevoelens en sprak er eigenlijk niet over. Tot ik het niet meer voor me kon houden. En wat bleek, heel veel vrouwen voelen zich verdrietig maar durven het niet te zeggen.

Ik snap je dus heel goed. En tuurlijk ben je heel blij dat jullie een kindje krijgen maar toch voel je je je rot. Het is vreselijk jammer dat je je zo voelt maar je kunt er ook niks aan veranderen.

Ik moet trouwens zeggen dat ik tot nu toe voor de volle 100% van deze zwangerschap geniet en me super gelukkig voe( zelfs op de momenten dat ik er heel onzeker over ben, voel ik me wel gelukkig)l, totaal het tegenover gestelde als bij mijn vorige zwangerschap dus.

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat jij ook een tijdje mag meemaken hoe het is om super gelukkig te zijn tijdens je zwangerschap!

Hoi Corinne,

Rot hoor om te lezen. Ik vind het genieten ook moeilijk. Maar dat zit 'm ook wel in mijn karakter. Ik maak me altijd zorgen. En ik voel me zo mega moe. Ik kan helemaal niks doen. Ik werk en dan kom ik thuis en lig ik lam op de bank, spelen met de kiddo's of mijn man even helpen met het avondeten, kan ik gewoon niet meer. Ik wil alleen maar liggen. Dan voel ik me ook bijzonder slecht.

Eigenlijk voel ik me niet echt zwanger ofzo. Ja, ik voel me moe en soms behoorlijk misselijk, maar als je slecht slaapt of iets verkeerds eet dan heb ik dat ook, dus ja, eigenlijk voel ik me gewoon slecht de laatste tijd. Ergens kan ik me ook nog niet echt voorstellen dat ik echt zwanger ben. Soms denk ik zelfs dat het misschien beter of makkelijker in ieder geval was geweest als ik niet zwanger was geworden. Waarom moeten we zo nodig een derde? Het huis is niet echt perfect schoon. Ik was al genoeg en we hebben al twee drukke banen. We hebben twee lieve kinderen, die helemaal gezond zijn, en ook aandacht verdienen, die gaan er alleen ook maar op achteruit met nog een kindje erbij. Ik denk dat je al helemaal ziet hoe ik me dan helemaal down weet te krijgen.

Ik had me voorgenomen om te genieten van deze zwangerschap, want dit is zeer waarschijnlijk toch echt de laatste keer dat ik zwanger ben in mijn leven, maar het wil dus niet lukken. Daar ben ik teleurgesteld over. Ik denk er nu over om te gaan zwangerschapszwemmen en zwangerschapsgym te gaan doen, zodat ik wat tijd heb echt voor mezelf en me wat meer zwanger te voelen, maar daar is het nu nog veel te vroeg voor met nog geen 11 weken.

Hallo, ben een inbreekster;) Ben al bevallen, kwam de zin "lekker genieten"tegen en dacht..WAT NU WEER!!! hahah echt serieus!!!!IEDEREEN gebruikt deze zin tegenwoordig! Vind het vreselijk!!!!!! Ik geloof het neit eens meer als iemand het zegt. Heb een rot zwangerschap gehad en een rot bevalling ( zwangerschapsvergiftiging, kindje bijna 11 weken te vroeg geboren, heeft 8 weken in ZH gelegen etc.) Maar hoevaka ik die zin heb gehoord in die periode!!!Ik werd er werkelijkwaar echt gek van!!! Ik dacht wat nou genieten! Ik voel me rot en er is niks aan tot nu toe haha.
Echt zooo herkenbaar! Dacht ff dat ik de enige was die dit was opgevallen!

Haha ja ik vroeg me ook al af waar het opsloeg. Ik zie het meer als uitzitten totdat ik kan genieten (van mn kindje). Maar misschien bedoelen ze: ga maar lekker veel niks doen en chillen en je vol vreten. :/
Anyway iedereen bedoelt het vast goed, maar waar het vandaan komt?

Terug
Bovenaan