lekker keten bij de laatste voeding!!

A

Anoniem

Guest
puck zit nog op 4x per dag bv. 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 uur.

alleen de laatste dagen (week) drinkt ze bij de laatste voeding voor het slapen gaan niet veel en ligt alleen maar te keten, zoals met haar hoofdje draaien en op z'n kop naar mama kijken, lachen en dan maar weer draaien, oh en af en toe komt er een tepel langs...mmm zal ik er even aan sabbelen om mama een plezier te doen...

herkent iemand dit en wat is er aan dit 'donderstenengedrag' doen??

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi,
jazeker herken ik dit gedrag! Mijn dochter is van 22-06 en krijgt ook nog ong. 4 bv.
Ze eet inmiddels ook al een heel potje fruit en een heel potje groente.
De groente krijgt ze rond 17:00u. Dan gaat ze rond 19:00u in bad en dan nog even aan de borst, ze is dan ook meer bezig met naar mij lachen en druk met dr handen slaan op mn borst. Ik moet wel zeggen dat het er bij haar aan ligt of ze een late middagdut heeft gedaan of niet. Als ze niet heeft geslapen in de middag dan heb ik dit "geklier" niet want dan is het 2 tellen aan de borst en ze slaapt.
Ik herken het dus wel maar heb niet echt een oplossing. Misschien hebben ze gewoon geen honger meer? Ik weet niet of jouw dochter ook al potjes of vers eet?

Groetjes van Sonja.

Hoi Debby,

Robine neemt mij bij iedere voeding in de maling! Ik geef haar alleen geen borstvoeding, maar de fles. Nu ze onder haar eerste 2 tandjes heeft kauwt ze lekker op de speen (en alle andere dingen die in haar buurt komen) en ze zuigt volgens mij zo hard dat de speen steeds helemaal plat is en er niks meer uitkomt. Dan kijkt ze me aan met een blik die ik eigenlijk niet kan beschrijven, laat daar je fantasie maar op los....
Soms is het een beetje lastig als het niet opschiet om dat je misschien ergens optijd moet zijn, maar ik kan er altijd wel erg van genieten en er om lachen. Ik heb haar vandaag trouwens voor het eerst zelf haar fles laten drinken, door haar de fles in haar wipstoel te zetten. Ging prima en kan ze zelf haar tempo bepalen....

Succes!

hoi,

levi heeft dezelfde tijden met eten alleen ook nog 1 en als ik pech heb 2x 's nachts. Hij heeft alleen het tegenovergestelde met de laatste voeding. Zodra hij aan de borst ligt valt hij als een blok in slaap en ligt hij volgens mij alleen maa te sabbelen.
Ik geef hem daarom de laatste tijd een fles met afgekolfde bv met wat rijstebloem want dan kan ik zien wat hij drinkt en hij drinkt dat een stuk sneller en is dan nog niet comateus.
Maar slaapt puck wel goed door daarna? dan zou ik me er niet zo druk om maken dan heeft ze misschien gewoon al voldoende binnen.

groetjes chimene

Mijn meisje van 3 maanden is af en toe ook tijdens het drinken aan de borst enorm afgeleid. Ze wil graag kijken naar van alles om zich heen, en 'vergeet'   dan te drinken. Ik leg wel eens een stukje hydrofiele doek over haar hoofd, op zo'n manier dat ze (uiteraard) nog goed lucht krijgt, maar allleen nog maar de doek ziet. Die is niet zo interessant, dus dan drinkt ze wel.

Terug
Bovenaan