Lekker receppie gezocht!

A

Anoniem

Guest
Meiden, HELP!!! Wat moet je toch de hele week door eten?!?! Op een gegeven moment heb je het wel gehad met de bloemkool, spinazie en sperzieboontjes. Ik ben dus op zoek naar lekkere en  gezonde (minimaal 2 ons groente per volwassene) recepten die ook geschikt zijn voor een ukkie van 14 maanden. Ben een beetje zat van 'altijd maar hetzelfde' eten. Wie helpt?!?!?!
Groetjes, MvIlse

tja..

uhm...worteltjes, pasta met ei, pasta met gehakt, pasta met vis. Julian vindt de visstoofpot ook erg lekker (maar stinkt er wel ongelooflijk van!).
bruine bonen, stamppotten, stoofpeertjes en draadjesvlees. Vandaag broccoli gegeten.

Julian eet voor de helft met ons mee en krijgt de andere helft van de week potjeseten. Wij eten dan iets pittigers wat hij nog niet mag hebben. Tja en verder..uhmm....pannekoeken. Een niet te zoute maaltijdsoep evt. met brood. Zelfgemaakte huzarensalade...

Zo..kun je weer een paar dagen verder!

Ellen mv Julian

www.snelklaar.nl
www.smulweb.nl
www.keukenkikker.nl

Staat aardig wat gezonds, minder gezonds tussen. Wij hebben er al heel wat tussenuit gehaald.
Wij zijn over het algemeen best pastamonters, dat heb ik liever dan een suffe aardappel en er gaat tenslotte ook allerlei groente in.

Succes

oh ja, als ik pasta maak, maak ik de saus zelf, met veel groente zoals courgette, champignons, paprika en veel tomaten, beetje ui. En kaas on top!

mmm...krijg alweer trek! hahaha!

Hier wordt rode bietjes erg op prijs gesteld. Ivar heeft al sla en rauwe witlof gehad (wel geprakt door de aardappel heen).
Verder pasta's, of houden jullie daar niet zo van? Kun je groentes indoen als champignons, aubergine, tomaat, eventueel prei voor jezelf die je er weer uitvist voor de kleine, met boterhamworst, gehakt of kaas.
Laatst hebben wij kapucijners (uit pot, even afgespoeld ivm zout) gegeten, die vond Ivar reuze leuk om zelf te pakken en op te eten!
Ik maak voor Ivar nog wel eens een paar bakjes in de vriezer van aubergine, tomaat (ontveld), rijst of aardappel en rozijntjes (geweld). Het zoete van de rozijntjes vindt hij erg lekker. Ik varieer wel eens met een snufje kaneel erbij, of gehakt of tartaar.

Suc6!

Groetjes Jenneke

Hoi Jenneke,

Dat laatste klinkt als een recept uit het boekje "Lekker koken voor je baby". Heb ik ook wel wat uit geprobeerd, maar dat werd niet bijzonder gewaardeerd... Maarreh, hoe maak jij een lekkere pastasaus? Ik  loop altijd te klooien met wat er wel en niet door moet. Dan weer te flauw, dan weer te tomaterig. Maak nu vaak (zeker als het snel moet) saus met een pakje en dan paprika en ui erdoor. Prei en ui zijn hier gelukkig geen probleem, Ilse eet het allemaal zonder er last van te krijgen (gelukkig). Nogmaals: lekkere recepten zijn van harte welkom!

Groetjes, MvIlse

Hoi!

Dat receptje heb ik volgens mij van keukenkikker.nl, of hier van het forum maar dat weet ik niet meer

Ik maak tot nu toe pastasaus van pakjes, deze geef ik heel weinig ivm alle toevoegingen maar hij smult er wel van! Volgens kun je heel makkelijk zelf pastasaus maken van gezeefde tomaten uit een pakje, ontvelde tomaten uit blik, of verse ontvelde tomaten. Wat lekker is om er aan kruiden door te doen weet ik niet, ik moet altijd nog eens zelf aan de slag om een lekkere en gezonde pastasaus te kunnen maken, hihi!

Vandaag hebben we toevallig stamppot andijvie gegeten, dat vindt hij ook lekker (maar wel nitraatrijk, dus niet meer dan 2x in de week).

Groetjes Jenneke

Hier wordt alles verslonden door Sophie, voor haar hoef ik nergens rekening mee te houden. Ons mannetje is dol op pasta en rijstgerechten.

Rijst, met witte vis en roerbakgroenten (hollandse mix)
Pasta met zalm en brocolli en een beetje roomsaus
Kip in het pannetje: kip, doperwtjes, paprika, boursin cuisine met rijst
Nasi (gehakt, chinese roerbakmix, nasikruiden en rijst)
Pasta met rode saus uit een pot, gehakt  en italiaanse roerbakmix (of met prei, ui, courgette en paprika vers)
Spinazie, aadappelpuree en ei
Lasagna van Knorr uit een pak, met spinazie

Hier eten we eigenlijk zelden groente vlees en aardappelen.......

Succes!
Susan

Terug
Bovenaan