lekker uitgewaaid

Hoi meiden,

Ben net terug van een lekker weekje zeilen.
Was heerlijk, nog goed weer gehad ook. en lekker bruin ondanks dat we gewoon in Nederland gebleven zijn.
In de vakantie zou ik gebeld worden door de gyn over de uitslag van het onderzoek van het weefsel na mijn curretage. Woensdagochtend belde ze inderdaad, maar niet met het bericht dat alles nu goed was en we opnieuw kunnen beginnen. Er is een deel van het weefsel doorgestuurd naar een ander ziekenhuis voor nader onderzoek. Het blijkt weliswaar geen mola zwangerschap te zijn geweest maar vanwege de onrustige vlokken in de baarmoeder willen ze wel nader onderzoek doen, het zou eventueel een deel-mola kunnen zijn, klote dus.
Ik hoef me van de gyn helemaal geen zorgen te maken, het is volgens haar een storm in een glas water. Ze willen bij een mola gewoon alles uitsluiten omdat het link is als er cellen achterblijven die zich blijven splitsen. Maar goed dat doe je natuurlijk wel. De uitslag zal halverwege volgende week wel binnen zijn. Ik moet in ieder geval morgen weer bloed laten prikken om te kijken of mijn HCG waarde gedaald is. Dinsdag belt ze wat de uitslag daarvan is. Ik wil gewoon dat die onzekerheid over is, we willen verder. Net wel stiekem even geklust, hihihihi, was door alle toestanden al zo lang geleden. Gisteren weer allemaal vragen van vrienden die zelf openlijk toegaven afgelopen week druk aan de slag geweest te zijn voor een tweede. Ze gaan er doordat het de eerste keer heel snel raak was vanuit dat dit nu ook zo zal zijn. Ik zeg niks ik slik gewoon drie keer.
Zat wel even te rekenen gisteren, mijn zus was na haar curretage met 12 weken (leeg vruchtzakje), direkt weer zwanger, misschien heb ik ook geluk. Gisteren zag ik die twee kleintjes (1 van mijn zus en 1 van mijn vriendin)van 18 maanden samen spelen in bad en dan smelt je echt hoor, we stonden met 4 vrouwen echt als gehypnotiseerd te kijken.

dit moest ik even kwijt, wel een heel verhaal maar er is toch niet zo veel activiteit op het forum momenteel.

Eef en Set, hoe is het nu met jullie??

Groetjes,

Bons

Hoi Bons, even een vraagje, wat is een (deel)mola zwangerschap?

Ik ken dat inderdaad dat je helemaal verliefd kunt worden op kleine kindjes om je heen. Hopelijk komt die droom voor ons ook snel uit!!

X F.

hi,

Een mola-zwangerschap is een zwangerschap waarbij eigenlijk het eerste stadium blijft doorgaan.
Er vindt helemaal in het begin een celdeling plaats, op een gegeven moment ontstaat daaruit het vruchtje. bij een mola is er wel een celdeling maar die stopt niet en wordt dus geen vruchtje, er blijven steeds opnieuw celdelingen plaatsvinden, je voelt je dus heel erg zwanger. Maar er is geen vruchtje.

Hoop dat het zo duidelijk is.

groetjes,

bons

Hai Bons!
Jeetje wat een verhaal van je! Fijn voor je dat je lekker uitgewaaid bent. Wat is dat balen zeg, die onzekerheid!
Mijn zus heeft ook een mk gehad en werd daarna ook gelijk weer zwanger. Ik hoop precies hetzelfde als jij dat dat bij mij ook zo zal gaan... Precies 4 weken na mijn mk ben ik ongi geworden, dat is nu... Dus er moet dadelijk (eind vd week) hard geklust worden...hahaha. Ik voel me gelukkig prima. Laat je even weten hoe het afloopt dinsdag?
Groetjes Set

Hoi Bons,
Wat een gedoe allemaal zeg. Maar hopen dat er snel duidelijkheid komt. En hoe het met mij gaat. Als ik de eerste dag van mijn bloeden bekijk als een menstuatie, zou ik vandaag mijn NOD hebben.
Maar daar kan je natuurlijk niet helemaal vanuit gaan. Maar toch zie ik het als een klein positief puntje. Wat me vandaag trouwens overkwam. Een collega vroeg aan mij "of ik geen kinderen wilde of dat het niet lukte". Dus ik antwoorde nog braaf dat ik het wel leuk zou vinden. Maar mevrouw vroeg nog een keer of het niet lukte. Dus ik zei nog een keer dat ik het wel leuk zou vinden en draaide me om. Maar ik heb me de hele dag iets wat opgefokt gevoeld. Ik had helemaal geen zin om haar uitleg te geven.Succes morgen en dindsdag.
Liefs Eefje

Terug
Bovenaan