Lekkere eter

A

Anoniem

Guest
Hallo

Stijn is echt een heerlijke eter, alles wat we voorzetten gaat erin! Het enige tot nu toe dat hij niet wilde hebben was advocado.

Momenteel krijgt hij:
700 pap ( gemaakt van 300 cc water, 6 schepjes Nutrilon en 8 schepjes rijstebloem)
1300 boterham met en fles melk ( 300 cc water 6 schepjes)
1600 fruit ( potje 6 maanden of vers dan vaak twee stuks fruit)
1800 groente ( potje 6 maanden of vers dan minimaal twee eetlepels groente en aardappeltje)
1900 fles ( 300 cc water zes schepjes)

Alles gaat op, en is binnen no time verdwenen. Gisteravond kwam hij terug van het kdv en had honger, geen tijd om te koken dus een potje. Deze was echt binnen 10 min. verdwenen en toenhij leeg was begon stijn echt heel hard te huilen. Hij had echt nog honger. Dus hebben we nog een potje gegeven, ook deze was heel snel leeg, daarna hebben we natuurlijk niet meer gegeven, ja om 1900 uur de fles.

Krijgt hij te weinig op een dag dat hij zo hongerig is? Hadden we er niet aan moeten toegeven?

ZIjn er hier meer die geweldige eters hebben

Carina

oh ja vergeten te zeggen:
Hij geeft het wel duidelijk aan als hij honger heeft, ook trouwens als hij genoeg heeft gehad.

Net heeft hij twee!!!! hele boterhammen opgegeten.

Carina

Ik dacht dat ik al een hongerige wolf had haha.
Hoe oud  is jou kleintje?
Ik lees ook wel eens dat sommige 7 schepjes poeder in de fles doen.
Misschien een stomme vraag maar gebruik jij 2 flessen of heb jij een hele grote?
Bij mij kan er nl maar 250 cc in een fles.
Als jij er al 300 cc in doet + nog 6 schepjes?
Ach honger is honger misschien zit hij in een groeispurt??
Teun eet ook veel (te veel volgens het kdv) hij is nu 6 maanden...

7:30     fles 190 + 6 schepjes + 1 schepje rijstenbloem
11:00   fruit (180 ml zit dan ook een halve liga door)
12:30   fles  190 + 6 schepjes
17:00   groentenhap (180 ml) + 100 cc + 3 schepjes
21:00   fles 190 + 6 schepjes + 3 schepjes rijstenbloem

Groetjes Mikkie.

Hoi,

stijn is nu 6,5 maand. ik heb inderdaad vrij grote flessen van Avent, kan 330 in.

Hij is trouwens niet te zwaar, hij zit iets boven het midden van de curve, wat ook niet raar is als je kijkt dat hij behoorlijk is, qua lengte zit hij tegen de bovenstelijn van de curve.

Nou ja maak me er ook niet echt druk om, hij eet heerlijk en groeit goed. Verder is hij altijd vrolijk en echt een heerlijk mannetje.

Carina

Onze Simon van bijna 7 mnd is ook zo'n lekkere eter. Hij lust echt alles. Met 5,5 mnd woog hij 8 kilo, maar was te weinig aangekomen (500 gr in 5 wk). Donderdag moet ik weer, ben benieuwd wat hij dan weegt.

Simon krijgt nu ongeveer het volgende:

500 fles 180 + 6 schepjes of   210 + 7 schepjes (ging laatst ook op)
800 fruit 200 gr
1100 fles 180 + 6 schepjes
Slapen 1,5 uur
korstje brood, soms hele kleine stukjes proberen, en klein beetje kleine stukjes fruit
1500 halve of hele liga + felsje diksap (klein flesje vol = ong.150 ml)
1730 groente 200 gr
1830 fles ruim 180 + 7 schepjes.

Na de laatste fles gaat hij direct naar bed. Hij is dan echt uitgeteld, maar een extra keer slapen overdag doet hij niet! Ben al blij dat hij nu 1,5 uur slaapt, ipv 2 keer een half uurtje. Kan ik ook eens wat doen.

Groetjes Liesje

Ieder kind is anders dus gewoon lekker doen wat jij wilt hoor! Als hij honger heeft heeft hij honger, toch!
Maar mag ik vragen waarom je 300 cc water geeft en 6 schepjes voeding?
Kun je dan niet beter 210 cc en 7 schepjes geven? Die extra schep voeding lijkt me meer "vullen" dan water of niet? Of heb je daar een andere reden voor?

X 4dec

Hoi,

Hier ook een smulpaap!!

8.00 fles 210cc+7 scheppen (hier dus wel)
12.30 1 boterham en 180+6 scheppen
17.30 200gram groente/aardappels/vlees en een toetje
19.00 fles 210cc+7 scheppen

tussendoor krijgt ze thee/diksap/roosvicee, Het enige is, ze lust geen fruit en geen (baby) koekjes/rijstewafel. ze is nu 8,5 maand.

Groetjes Debby

hoi,

mijn zoontje is ook zo'n lekkere eter, hij lust alles, zolang ik de groente maar   niet zelf maak, maar potjes groente lust hij wel alles,
hij krijgt nu

0730 fles 200 cc met 3 scheppen bambix
1000 fruit potje 6 mnd, of 3 stukken fruit vers( gooi alles doorelkaar)
1300 boterham met 110 cc melk
1500 diksap met een bambix koekje
1700 groente potje 6 mnd
1900 fles 200 cc melk

hij is nu net 7 mnd. en weegt 10 kilo, maar hij doet het goed, en je kunt het niet aan hem afzien, en als hij straks loopt, loopt ie het er wel weer af, dat ging bij mijn eerste ook zo.

groetjes susanne

Terug
Bovenaan