lekkere hapjes

A

Anoniem

Guest
heey

Vrijdag 12 december vieren we de verjaardag van mijn moeder.
Omdat ze 50 is geworden vandaag hebben we haar een paar dagen vakantie gegeven en hoopt ze vrijdag eer terug te komen en regelen wij haar verjaardag.
Wie heeft er nog lekkere hapjes recepten?
Had een poosje geleden die van die wraps gezien maar weet niet meer precies hoe die waren.
Ik hoop op veel leuke lekkere tips.

Alvast bedankt.

Groetjes Marianne

Wraps insmeren met paturain of kruidenkaas, ijsbergsla er in en gerookte zalm in plakjes. Dan stevig oprollen en in de koelkast zetten en dan in stukjes snijden.
Verder vind ik gevuld stokbrood erg lekker, ik weet niet of je dat wat vind?

groetjes Maris

hoi
ik weet niet of je de hapjes zelf wilt maken, maar ik ben erg van het "door een ander laten doen die er verstand van heeft" (ik haat de keuken!)
Dus bijv. een lekkere visschotel...of bij je slager een schotel laten opmaken met allerlei bijzondere hapjes....
Zij hebben een enorm assortiment en kunnen je vast helpen bij het uitzoeken van iets lekkers.
Succes! en alvast gefeliciteerd!
x anouk

Nodig:
- 500 gram rundergehakt
- 10 eetl. paneermeel
- 1 ei
- 1 ui, zeer klein gesneden
- 2 theel. knoflookpoeder
- 2 theel. djahé (conimex)
- 1 theel. laos (conimex)
- 1 theel. serehpoeder (citroengras)
- 2 theel. sambal oelek
- 3 eetl. ketjap manis
- 1 eetl. mosterd
- zout
- olie

Bereiden:
Meng het gehakt met het paneermeel, het ei, de ui, alle kruiden, sambal, ketjap, mosterd en zout (naar smaak!) en vorm hier uiteindelijk de balletjes van.
Bak de balletjes in de olie mooi bruin en gaar!

Tip:
Lekker variatie is 2 eetlepels pindakaas door het mengsel of een gemalen pinda er door heen (cashewnoot bijvoorbeeld).

Ik had deze van een vriendin gekregen en heb ze van de week ook maar eens gemaakt...ze waren lekker!! En je kan hier niets verkeerds aan doen, gewoon alles in de bak gooien en balletjes draaien mjammie!!! Je kan ze gewoon koud opeten!!

Terug
Bovenaan