Lekschalen? Ook zonder bh?

<p>Hoi!</p><p>Ik ben kort geleden bevallen van een mooi mannetje. Ik kolf mijn borstvoeding af en geef het in een flesje. Ik lek erg snel en kan geen bh kopen die goed past (hele grote omvang én hele grote cupmaat) dus ik stop mijn pads in een strak hemdje, maar de pads blijven nagenoeg droog, en mijn kleding kan ik uitwringen... </p><p>Heeft iemand ervaring met lekschalen, en kan je die dus zonder bh dragen? En ook zonder iets straks aan kleding? En bijvoorbeeld in de nacht zonder iets aan? Dat vind ik met deze hitte namelijk het lekkerst slapen.</p><p>Of heeft iemand nog een andere tip hoe ik droog blijf? Ik kolf al vast elke 3 uur, dus nog vaker helpt niet. Mijn borsten zijn namelijk meestal tijdens het lekken ook niet te vol.</p>
 
Ik had er ook veel moeite mee. Ik ben fan van de sportbh van de HEMA. Daar zit zoveel rek in en toch veel steun. Misschien hebben ze die wel in jouw maat? ?
 
Je hebt van die voedingstopjes met een ingebouwde "bh". Dit is gewoon een stukje extra stof die over je borsten gaat. Misschien dat dat een optie is? Geen idee tot welke maat die gaan. Te koop bij de H&M.
 
Nee dat lukt allemaal niet, heb van kleding maat 54/56 en van bh zit ik alleen al met de omvang boven de 110. Vandaar dat mijn vraag niet om bh/kleding gaat maar om de lekschalen. Heb geen zin om ze te kopen en er dan na openen achter te moeten komen dat ze alleen met bh werken...
 
Ik vond de lekschalen helemaal niet fijn zitten, vooral in de nacht niet. En de lactatiekundige had mij ook nog gezegd dat je ze niet lang achter elkaar mag dragen, omdat ze op een verkeerde manier op de borst drukken.
De eerste weken na de bevalling lekte in ook enorm, vooral in de nacht. Kon
inderdaad ook makkelijk mijn kleren uitwringen. Ik gebruik nu wasbare zoogcompressen die absorberen naar mijn idee beter. En het lekken wordt minder, omdat je productie stabiliseert.
 
Ik meen me te herinneren uit heel lang geleden vage kraamstage, dat je van hydrofiele doeken en spelden een super passende bh kan maken.
 
Terug
Bovenaan