lelijke woorden

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Mijn zoon van 4 zit net op school en hij zegt continu lelijke woorden. Echt gek word ik ervan. Op school in de klas schijnt hij ze niet te zeggen, maar zodra ik erbij ben, dan is het raak. In het begin heb ik geprobeerd het te negeren, maar ik MOET er gewoon wat van zeggen, ik kan het niet aanhoren. Ook slaat hij weleens andere kinderen. Ik zeg dan wel honderden keren dat hij niet mag slaan, maar toch blijft hij het doen. Het is wel minder geworden, maar ik wil gewoon dat hij ermee ophoudt.
Heeft er iemand tips voor mij hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
Alvast heel hartelijk bedankt!

Groetjes

Hoi,

Wat voor soort woorden zegt je zoontje als ik vragen mag? De "lelijke" woorden die er bij ons uitkomen thuis beperken zich namelijk tot piemel (vooral de jongste vind dit erg leuk) en verder shit..
Bij het woord piemel hebben we gewoon lekker meegedaan. Tja het is eigenlijk een normaal woord..
Bij shit heb ik mijn dochter uitgelegd wat het betekent. samen hebben we in een deuk gelegen want ja als iets niet lukt zeg je toch geen POEP..
Ik weet dat ik in mijn handen mag knijpen dat er verder niets uitkomt (de oudste is bijna 6) maar ik bereid me er wel op voor dat dat nog wel zal komen..

Eigenlijk heb ik geen goede raad, maar vroeg me af wat je zoon dan allemaal voor lelijke woorden zegt.

Sterkte

Mijn kleine van 2 zei laatst ook een vies woord. Wij hebben dat genegeerd en geprobeerd haar wijs te maken dat dat geen woord was. Maar als ze vier zijn is dat natuurlijk wel anders. Ik zou vooral niet boos worden (in eerste instantie) want dan is het misschien nog wel spannend. MIsschien heb je het al geprobeerd, maar ik zou gewoon eens in gesprek gaan. Uitleg geven over waarom dat niet kan. Die kleintjes begrijpen vaak meer dan je verwacht! En belonen als hij begrip toont! Misschien ook eens op zijn school gaan aankaarten waar hij mee thuis komt? Daar hebben ze ook een opvoedingstaak, hoor!

een tip uit de oude trukjesdoos:
toen wij klein waren mochten wij 1x in de week (vrijdagmiddag) 5 min. "schelden"
we mochten op de stoel staan en mochten dan in een plastic zak lelijke woorden zeggen.
de hele stoel werd versiert en natuurlijk vroegen we iedere dag of het al vrijdag was....
mijn scheldwoord wat pik-l*l en van mijn zusje k*t
tja dat zijn geen nette woorden om mee over straat te gaan.... en doordat wij het 5 min lang mochten zeggen op vrijdag was de lol er snel vanaf
en al helemaal omdat onze ouders er gewoon bijstonden en de stoel versiert werd.... hihihihi

Terug
Bovenaan