Lengte cyclus? Kans op zwangerschap? Heel graag advies?

A

Anoniem

Guest
<p>Na de prikpil kwam mijn cyclus niet op gang. Na 1,5 jaar geen menstruatie kon ik bij de gyneacoloog terecht, conclusie was dun baarmoederslijmvlies (waarschijnlijk nog steeds gevolg van de prikpil) </p><p>op advies 3 week de pil geslikt, daarna weer controle in het zkh, maar geen menstruatie en geen baarmoederslijmvlies opgebouwd. Volgens de gyneacoloog is de kans op zwangerschap erg klein en hij vertelde dat ik nu dus ook geen eisprong had. </p><p>Één week na deze uitslag werd ik ineens ongesteld, wat eigenlijks heel onlogisch was zonder baarmoederslijmvlies, ik was blij verrast, zou het dan toch kunnen?!</p><p>ik houd nu een app bij, heb een cyclus van 25/26 dagen, maar is dit niet wat kort? Mn menstruatie duurt gemiddeld 6 dagen. Ook heb ik 2x een positieve ovulatie test gedaan rond dag 12 van mijn cyclus, ik heb dus wel een eisprong ? die ik volgens de gyneacoloog dus niet had. Maar wat nu? Zou ik dan nu toch op de “normale” manier zwanger kunnen worden? Of moet ik toch contact opnemen met de huisarts op aaanraden van mijn gyneacoloog? Heel lang verhaal... sorry? maar ik hoop dat er mensen zijn met soortgelijke ervaringen of mensen die me advies kunnen geven. Ik ben nu 32 dus heel lang wil ik er ook niet meer mee wachten </p>

Tussen de 21 en 35 dagen wordt een cyclus gezien als normaal.. dus een cyclus van 25/26 is prima! Ik zou het zeker proberen, succes!

Misschien dat je met dun baarmoederslijmvlies wel meer kans heeft dat het niet blijft plakken zodra je bevrucht bent maar dat moet je met je gynaecoloog bespreken..

Precies dat is dus ook mijn gedachte. Nu is mij door de gyneacoloog dat ik daar niet weer terug hoefde te komen. Als ik wat wou moest ik een verwijsbrief bij mijn eigen huisarts halen voor de fertiliteitsarts. 

Precies dat is dus ook mijn gedachte. Nu is mij door de gyneacoloog verteld dat ik daar niet weer terug hoefde te komen. Als ik wat wou moest ik een verwijsbrief bij mijn eigen huisarts halen voor de fertiliteitsarts. 

Hoi hoi!
Cyclus van 25/26 dagen is prima hoor. Net wat als Cactus zegt, cyclus tussen 21 en 35 is normaal. Zelf ook cyclus nu rond 25 dagen en duurt 5/6 dagen, niet veel bloedverlies maar volgens gynecoloog zag alles er goed uit. 
In principe moet het gewoon lukken, je heb alleen je eispong eerder. Voor een dunne baarmoederslijmvlies zou je even voor moeten navragen want dan kan inderdaad voor problemen zorgen. Je zou voor de zekerheid kunnen temperaturen, want een positieve ovulatietest is geen garantie dat je een eisprong heb.
Groetjes! 

Oh dat wist ik niet. Ik ga eens proberen om Mn temp bij de houden. Bedankt voor de tip 

Terug
Bovenaan