lengte en gewicht met 1 jaar???????????????????/

Hallo,

Ik ben erg nieuwsgierig hoe zwaar/lang jullie kindjes zijn en of er nog meer grote kindjes zijn zoals mijn Daan.

Daan is nu bijna 1 jaar en weegt 9570 gr. en is 80 cm lang en heeft verhoudingsgewijs een erg groot hoofd (50cm omtrek).
Hij is dus iel, lang en heeft zijn hoofd niet mee (is erg zwaar).
 
Nu vroeg ik mij  ook af of er meer kindjes zijn die iets afwijken van de consultatiegemiddelden en hoe die zich ontwikkelen, gaat het sneller/langzamer dan gemiddeld??

Groetjes Melissa
 
Hoi Melissa,
Ik heb het even nagekeken in zijn groeiboekje.
Toen hij een jaar was woog hij 10.800 gram en was 77 cm lang. Ook hij had een
hoofdomtrek van 50 cm. Een groot hoofd dus op een verder normaal lijfje.
Wij hebben zelf ook grote hoofden. Klinkt raarder dan het is. Niet extreem ofzo.
Maar het is dus erfelijk. Hij heeft er helemaal geen last van en hij ontwikkelt zich
helemaal prima!
Hij is nu bijna 17 maand en hij kan prima lopen, rennen enz. Het praten komt nu
langzaam op gang. Hij kan nu eindelijk mama zeggen!!!
Maar voor de ontwikkeling maakt het echt niet uit dat onze zoontjes een iets
grotere schedel dan gemiddeld hebben. Nu valt het bij onze zoon niet meer zo op
omdat zijn lijfje nu ook groter (lees langer!!!) wordt. Hij wordt nu ook een beetje iel.
Maar ik maak me geen zorgen hij doet het prima.
Geniet van je zoon
Groetjes Melanie   mmv Quinten
 
Hoi Melissa,

Mijn zoontje Twan is bijna een jaar (10 mndn), 78 cm lang (=P80) en weegt 10,5 kilo (=P75).  Zijn hoofdomtrek ken ik niet uit mijn hoofd, weet wel dat die fors is en dat die op de P100 zit. Maar dat heb ik zelf ook (mijn hoofdomtrek is 61cm, daar bestaat niet eens meer een curve voor).

Dit soort vragen staan wel vaker op dit forum en dan valt me de enorme variatie in gewichten en lengten op. Grappig om de verschillen te zien.

Ik vind het best prettig dat Twan een grote, forse knul is. Dan kan hij een stootje in de vorm van een griepje of zo wel hebben. Aan de andere kant is het ook wel eens vervelend, omdat veel mensen hem veel ouder inschatten, dan hij is en denken dat hij al veel meer zou moeten kunnen dan hij kan voor zijn leeftijd. Hij kruipt al lekker en staat sinds twee weken ook zelf op en zet zelfs stapjes opzij. Nix mis mee, dus.

Greetz van Ingrid.
 
Hoi Melissa,
Ben ook even het boekje ingedoken voor je. Volgens het cb is mijn dochter te zwaar en moeten we opletten. Maar dat vind ik zelf helemaal niet. Ze is gewoon lekker gezond. Bij op een week na 1 jaar, was ze 74 cm en 10,5 kilo. Hoofdomtrek weet ik niet meer precies, maar dat kan goed 49,5 of 50 cm zijn geweest. Ze heeft verder helemaal nergens last van, ze liep met 9,5 maanden zelf, goed ook echt, we gingen met 10 maand samen naar de supermarkt hier een straat achter. Dus qua ontwikkeling gaat het bij haar juist heel snel. Ik vind wel dat ze je op het cb vaak wat ongeruster maken dan nodig is. Je eigen gevoel zegt toch het beste. Liefs Judith
 
Ook ík heb 't even opgezocht in het boekje;

Mijn dochtertje was toen ze 11 mnd oud was, 10880gram, 76.5 cm lang en een hoofdomtrek van 45.6 cm.
Maak je inderdaad maar niet te druk met al die grafieken die ze hanteren op het cb. Zolang je kindje goed groeit is er niets aan de hand! Maar 't blijft leuk, om even te vergelijken met andere kindjes.....
 
Hallo,

ook ik heb natuurlijk direct mijn boekje erbij gepakt, mijn zoontje woog met een jaar 10.730 en had een lengte van 80,5 cm zijn hoofdomtrek hebben ze niet gemeten dus dat weet ik niet precies meer.
Maar het allerbelangrijkste is hoe je kindje zich voelt en daar hebben al die cijfers gelukkig geen invloed op. Het is alleen wel als je kindje wat groter is dat mensen al meer van hem/haar verwachten. Zo werd mij verteld toen mijn zoontje 8 maanden was, loopt hij nog steeds niet? Dus word er wel duidelijk vanuit gegaan dat de grote veel met de leeftijd te maken heeft wat dus lang niet altijd klopt!
Je moet maar zo denken hoe groter en steviger hoe meer je hebt om van te houden.
Groetjes.
 
Sandra was 9740 gr en 70 cm met 11,5 maand. Een kleine stevige dame dus. Zo hard gegroeid met volledige bv. Met de geboorte was ze trouwens 47 cm.
Met 14,5 mnd was ze 74 cm en 10,5 kg.
 
hoi,

mijn meid is afgelopen zaterdag 1 jaar geworden en was 13 januari 75.5 cm lang en 10.155 kilo.
Ze heeft haar lengte mee, dus ze is goed in proporties.

En haar hoofdomtrek zou ik zo niet meer weten.

toedels wen
 
Terug
Bovenaan