lengte en gewicht van een kindje van 15 mnd?

Hoi medemoeders,
Gisteren zijn we met onze dochter weer naar het consultatiebureau geweest voor de reguliere controle en voor de vaccinaties BMR en Men C. Onze dochter is morgen 15 maanden en was 80 cm en woog 10.3 kg. Wat wegen jullie kindjes en hoe lang zijn ze met deze leeftijd. Ze lag qua groei iets boven en qua gewicht iets onder de curve. Ze eet wat dat betreft erg goed, tenminste dat denken wij. Zouden jullie ook eens op willen schrijven wat jullie kindjes eten en tussendoor krijgen? Ik zal hieronder ook weergeven wat onze dochter zoal krijgt.
Alvast bedankt.

8.30 uur: 220cc halfvolle melk met 5 eetlepels groeipap
10.30 uur: 2 stuks fruit + sap
12.00-13.00 uur: 2 boterhammen met dieetmargarine en beleg (1 met vleeswaren/1met zoet) + bekertje melk/sap
13.30-16.00 uur slapen
16.15: doosje rozijntjes/spekje/koekje
17.00-17.30 uur: 2 el aardappels+ 2 el
groente+vlees + danoontje/vruchtenyoghurt
19.30 uur: soms nog een bekertje melk en daarna naar bed

Groetjes Daantje mv Michelle

P.S. IEDEREEN NOG EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
 
Hoi Daantje,
Jullie ook nog een heel gelukkig nieuwjaar!! Met alle goeds.

Quinten is nu 16 maand en hij zit al een hele tijd op dit schema:
08.30 fles pap ( 200cc halfvolle melk met 5 eetlepels Bambix)
10.00 Bekertje ranja met een liga
11.45 1 boterham met boter en beleg (meestal vlees, soms zoet) en bekertje melk
Slapen tot ongeveer 14.30
14.45 fruithapje (1 appel, peer oid)
17.30 eten met de pot mee. 1 aardappel, flinke schep groente en stukje vlees.    
                Yoghurt  na. Soms vruchtenyoghurt maar meestal gewone halfvolle.
19.00 in bad
19.30 fles melk van 240cc
Slapen tot de volgende ochtend.

Quinten ligt met zijn lengte en gewicht op het midden van de curve en soms iets
eronder. Maar zolang hij het goed doet en zich goed ontwikkelt is het prima. Toch?
Immers alle kindjes zijn anders en eten, slapen en ontwikkelen zich daar naar.
Nou moet ik erbij zeggen dat Quinten niet zo'n hele grote eter is. Nooit geweest ook.
En als het warm is krijgt hij nog wat extra drinken 's middags.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hi

Laurens is 19 maanden maar krijgt allang het zelfde eten, de laatste tijd eet hij vooral 's avonds slecht, maar dat zal wel weer vanzelf over gaan (heeft een tijdje eerder ook al gehad)

6.45 pap, 180 cc melk en paar scheppen bambix
10 uur 1 stuk fruit (1 banaan, of een peer, etc.etc.)
11.30 1 boterham, met melk wat hij meestal niet opdrinkt
15.30 koekje, of rozijntjes (die zijn laatste tijd favoriet)
18.00 avond eten daarna bakje joghurt
19.30 melk 180 cc

en tussendoor natuurlijk sap.

Hij woog de laatste keer 11 kilo en was rond de 84 cm, dat was zo'n 2 maanden geleden. Hij is gemiddeld. Maar eerlijk gezegd kijk ik niet zo naar die curves, hij ziet er gewoon goed uit, niet te dun, niet te dik. En trouwens hij geeft zelf aan hoeveel en wat hij wilt eten.

Groetjes,
Lia
 

Hoi,

Jij ook de beste wensen!!

Ik ben gisteren naar het CB geweest. Mijn zoontje is 14,5 maanden. Hij is 80 cm lang, en woog precies 10 kg. Mijn consultatiebureau zei dat ie ietsiepietsie onder het gemiddelde gewicht zat, maar met z'n lengte gewoon gemiddeld.

Zijn schema is als volgt:
08.00 fles van 250 cc(halfvolle melk)
8.30 een boterham met iets hartigs(smeerworst,smeerkaas e.d.)
11.00 een banaan of een fruithapje
13.00 een boterham met zoet(chocoladepasta, appelstroop,jam e.d.), met een bekertje(50cc) halfvolle melk
15.00 koekjes en/of rozijntjes
fles water heeft ie de hele dag tot z'n beschikking, soms krijgt ie roosvicee of wicky of zoiets
17.00 eet ie met de pot mee, gewoon een bord vol. Gaat meestal ook leeg.
19.00 fles halfvolle melk 240 cc.
Om ongeveer 19.30 gaat ie naar bed.
Hij wordt dan tussen 7 en 8 uur wakker.

Groetjes Marmar
 
Hallo
Ook jullie de beste wensen. Dat het een mooi en gezellig  jaar mag worden!

Ons zoontje is nu 15 maanden en zijn schema is als volgt:
8.00 uur 1 boterham met boter en appelstroop en een bekertje melk (ongeveer 125 cc halfvolle melk)
10.30 fruit. Dit is de ene dag 1 stuk en de andere dag zijn het er 2 daarnaast drinkt hij een bekertje water of thee
12.00/12.30 uur anderhalve boterham met boter en vlees en/of kaas en/of gekleurde hagel en 1 bekertje melk (ongeveer 125 cc halfvolle)
Slapen tot 14.00-14.30 uur
Als hij dan uit zijn bedje komt krijgt hij soms een biscuitje of een doosje rozijntjes en een beker roosvicee of water.
17.30 warm eten (met de pot mee) en toetje (danoontje start of toetje wat wij eten)
18.45 uur 120 cc halfvolle melk uit flesje en dan naar bed.  
Hij slaapt dan door tot 7.30 uur.
Ons zoontje drinkt door de dag door  nog water maar alles uit een  normale beker. Door naar de aanrecht te "lopen"/ kruipen kan hij goed aangeven wat hij bedoelt.
Groetjes Jeanette
 





 
Hoi,
Ons dochtertje sliep nog 2x met 15 maanden en haar schema was nooit vast. We aten s ochtends brood en wat sap (mag geen melk), s'middags brood en sap  en s'avonds gewoon met ons mee tenzij we pasta eten dat lust ze niet. Maar nooit echt op vaste tijden. Ze kreeg 2 a 3 x iets tussendoor. Dat varieerde van fruit, koekje, kracker, stukje konkommer, worst enz.

Nu zit er wel ritme in omdat ze nog maar 1x slaapt tussen de middag.

Met 15 maanden woog zeg ff na zoeken hoor. 8,5 kilo bij 74 cm.
Nu is ze 2 jaar (laaste bezoek 22maanden) en woog toen 10,5 kilo en 84 cm.

Dus ze is niet zo groot en zwaar.
 
Hallo,

Wel leuk om even te lezen wat andere kindjes doen qua gewicht en lengte. Ik heb het CB-boekje even opengeslagen. Op 24 november jl. is Stan (toen 14,5 maand) gewogen en gemeten: 75 cm en 10,8 kg. Hij is nu 16 maanden. De opmerking die ik van de CB-arts kreeg was dat hij wat betreft gewicht aan de hoge kant zit en dat we het in de gaten moeten houden. Hij krijgt bijna geen extra calorische dingen, dus ik weet niet precies waar dit dan in kan zitten. Maar ja... het cb hé. Qua lengte zit hij redelijk op de lijn.

Hoe is het ritme van onze vent:

8.00-9.00 uur wakker worden, pap-fles van 200cc melk en de rest vullen met Bambix
10.30 meestal een klein slaapje en anders beetje sap&soepstengel
12.00 1 a 2 bammetjes met boter&leverworst of appelstroop, bekertje melk
12.30 - 15.00 slapen
15.00 fruit (kan van alles zijn) en bekertje of tuitbeker thee
17.00 soms nog een klein slaapje of tot rust komen in bed
18.00 warme hap; eet meestal met ons mee. Flinke lepel groente, 1 aardappeltje, klein stukje vlees. Als toetje afwisselend biogarde en danoontje.
19.00 in bad & naar bed

Stan slaapt nog vrij veel. Meestal 2 keer per dag en soms zelfs 3 keer. En dat terwijl hij ook nog met de regelmaat van de klok uitslaapt tot 9.00 uur. Dat heeft ie van zijn moeder

Groetjes Marieke


 
Ow zeg ik dan.

Als ik zie hoe groot jullie kindjes zijn en hoe zwaar ze zijn dan schrik ik.
Mijn zoontje is namelijk 9 maanden en weegt 10440 gram en is 78 cm.
Hij is niet te dik, op het cb zeiden ze dat hij wel bij de 25% grotere kindjes hoorde en nu heb ik in de gaten dat dat inderdaad zo is!

Groetjes, Ilona mama van Bram (14-03-'05)

 
Terug
Bovenaan