lengte- gewicht

Hoi,

ben wel heel benieuwd hoe groot / zwaar jullie kindjes nu zijn. Wij waren vorige week op het consutatiebureau en Tijn was maar 150 gram gegroeid in 6 weken tijd. Weinig he?! Ze zag echter hoe ontzettend beweeglijk is (ieder moment dat hij wakker is eigenlijk) en zei dat daar al zijn energie aan opgaat.
We mogen hem nu laten dooreten, ook al eet hij gigantische porties (3 keer borstvoeding, 2 boterhammen, 3-5 stuks fruit en 300 gram avondeten vonden wij genoeg maar mag nu dus nog meer)

Tijn is nu 67,5 cm en weegt 7085 gram

Ben wel benieuwd naar jullie kindjes en of Tijns porties echt zo groot zijn (in mijn ogen wel...)

Natasja

Wij zijn van de week naar het cb geweest en mijn zoontje is nu 70,5cm en 8070 gram. Mooie lengte en gewicht dus.

Mijn zoontje eet nu dit:
7.00 fles met pap
11.00 fles 200cc
12.00 1 broodje (gaat 3/4 op)
14.30 fles 200cc (drinkt hij niet altijd meer op)
15.30 fruit meestal gewoon 1 of 2 stuks afhankelijk van wat hij eet.
17.30 warm eten, groente + aard/pasta/rijst, maak ik vers, ik denk ongeveer evenveel als een 6 maanden potje.. geen idee hoeveel gram..
18.30 flesje 165 cc (soms op, soms niet)

Ik vind dit al heel wat, mijn zoontje is ook hyperdepieper actief, alles beweegt totdat hij slaapt.

Ben ook benieuwd naar andere kindjes

Thomas is vorige week donderdag naar het consultatieburaeu geweest. Hij is nu 8 maanden en is 79 cm lang en 10,35 kg zwaar.

Hij krijgt 2 keer pap s' morgens bambix 's avonds rijstebloem. 1 keer melk tussen de middag. 200 gr fruit en 200 gr groente.

Ik kom net terug van het cb, Noah is nu 71cm lang en 7300 gram. Iets waar ik heel blij mee ben omdat hij nou eenmaal aan de kleine en dunne kant is.
En qua porties, tja.. ik sta echt met m'n oren te klapperen als ik lees hoeveel jullie kids eten. Maar ja, Noah is helaas een slechte eter.

In de ochtend krijgt hij een papfles, dan een poging tot fruit (meestal een half tot een heel stuk), rond lunchtijd een poging tot een boterham (ook weer een half tot een heel) en in de namiddag pap of een fles. Dan met avondeten eet hij met ons mee (weet niet precies hoeveel maar 200 gram zal hij zeker niet halen) en drinkt hij nog een halve fles, of als wij iets eten wat hij niet mag/kan eten krijgt hij een hele fles en daarna nog een rijstwafel met sap. Verder krijgt hij om 11 uur nog een fles.
Ons "ritme" is dus wel behoorlijk afwijkend van dat van jullie, maar ja. elk kindje is nou eenmaal verschillend.

Wat betreft avondeten ben ik trouwens wel benieuwd hoe jullie dat doen. Ik vind het best moeilijk om Noah mee te laten eten met ons omdat wij eigenlijk nooit de standaard pot eten. Als ik denk aan babyvoeding denk ik aan een geprakt aardappeltje met spinazie ofzo, maar dat eten wij dus nóóit. Eerder een maaltijdsalade of pasta, of een overschotel o.i.d.
Verder loop ik nog tegen het probleem aan dat Noah altijd om 7 uur naar bed gaat en ik pas rond 6 uur thuis ben van werk + Noah ophalen. Ik red het dan niet om binnen een uur Noah te verzorgen/spelen/knuffelen en eten te koken; laat staan nog eens apart aardappels en spinazie voor Noah... Dan zou je kunnen zeggen: maak een grote hoeveelheid in één keer, pureer dit en vries het in, alleen meneer wil geen gepureerd eten meer, alleen maar stukjes zoals papa en mama ze eten...

Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit aanpakken!

Groetjes 10e

Hoi 10e,

Ik maak idd 1 of 2 keer in de week een aantal hapjes, even pureren en in de vries. Dit scheelt 's avonds een hoop gedoe. Vaak maak ik 3 soorten hapjes en daar dan 3 of 4 van. In de vriezer staat dan nog wat en zo eet hij de hele week iets anders. 's Ochtends zet ik een hapje in de koelkast zodat het kan ontdooien. Je hoeft het eten natuurlijk niet helemaal tot moes te maken, kan het ook gewoon invriezen. Ik maak ook vaakt pasta of rijst en pureer dan alleen de groente een beetje. Favoriet bij ons is trouwens pasta met tomaat, wortel en courgette. Dat gaat zeker op. Hebben jullie nog succes recepten?

Groetjes!

Hoi,

Ik maak inderdaad ook meerdere porties en vries die in. Want ik ben sommige dagen ook pas om 18.30 thuis en mijn man kan hem dan om 17.45 al eten geven en dan is het makkelijk als het al klaar is.
Gister heeft hij ook pasta met courgette en wortel gehad, dat ging er heel goed in. Ik had het niet helemaal fijn gemaakt en dat ging prima. Eigenlijk lust hij alles wel. Spinazie met ei vindt hij ook erg lekker.

groetjes
Jadeje

Hoi,

Tijn eet eigenlijk bijna altijd met de pot mee. Soms wel een klein beetje aangepast, maar ook ovenschotels en zo eet meneer gewoon met ons mee. Oma had van de week hutspot gemaakt. Voor Tijn speciaal zonder uien. Nee hoor, hij wilde dezelfde als wij en daarin is hij gewoon niet te foppen of zo. Gelukkig heeft hij eigenlijk nooit ergens last van. Rauwe andijviestamp hebben we hem nog niet gegeven, als hij echt niet mee kan eten met ons dan hebben we een bakje spaghetti in de oven. Of macaroni, soms bami/nasi. Daar smult hij echt van en is zijn lievelingsmaal. Ook willen we op dagen dat we het niet zo geschikt vinden nog wel eens wat eerder aan het fruit beginnen en dan wat meer fruit geven. Maar zo eet hij eigenlijk altijd gewoon met ons mee, van het weekend zelfs zelfgemaakte tapas. Gevulde druivenbladeren (met rijst), sweet peppers, pittige kip met ananas, komkommer met tonijnsalade, gehaktballetjes, zelfgemaakte miniquiche, enz. enz. hij vond het allemaal even lekker! Toen we echter broodje gehakt aten (gehakt met veel ui en paprika aangemaakt met tomatenpurree en flink wat curry) heb ik dit voor hem aangepast door de ui voor courgette te vervangen en de curry door yoghurt, ook erg lekker volgens meneer. Beetje crea wezen voor mijn gevoel en dan kunnen ze bijna alles mee-eten (nu scheelt het dat Tijn al vanaf het begin met de pot mee-eet en al flinke stukken aankan)

groetjes Natasja

Hoi,

Op het consultatiebureau hadden ze me het advies gegeven om vlees te koken en niet gebakken te geven?
Maar als ik dat zo lees en hoor van anderen eten hun kinderen gewoon met de pot mee?

groetjes
Jadeje

Terug
Bovenaan