Lengte-gewicht

Hoi
Ik ben vandaag weer met Dilan naar het consultatiebureau geweest. Dilan is nu 9 maand-1 week en 1 dag.
Hij weegt nu 8300 gram en is 76 cm.
Ik ben benieuwd hoe het met jullie kindjes gaat.
Groetjes Nurse

Ik ben ook vandaag geweest en mijn zoon is nu 8370 gram en 71cm lang. Hij was maar een halve cm gegroeid, dus 3 keer gemeten maar 71cm klopte echt...wie weet is er de vorige keer niet goed gemeten.

Vandaag geweest. Elise is nu 8940gr en 73cm. Ze was niet erg veel gegroeid. (met 7 maanden 8770gr en 72cm) Maar ze is in eens ook veel meer gaan bewegen. Ze tijgert de hele kamer rond en in de box trekt ze zich de hele tijd op en kan nu ook zelf gaan zitten! En dat allemaal in 2 weken tijd! Wat gaat het dan in eens snel!
Gr Antoi

Hoi Natasja,

Ik ben benieuwd hoe veel Tijn nu weegt! Noah hangt ook onder aan de curve... het is een heel slank mannetje met geen grammetje vet teveel (wat dat betreft ben ik wel jaloers, haha) Ik maak me alleen wel eens een beetje zorgen omdat hij niet zo'n goeie eter is en dan ook nog eens heeeeeeel beweeglijk. Het zou me niks verbazen als hij nog eens gaat afvallen... (alhoewel dat tot nu toe gelukkig niet het geval is geweest)

Groetjes 10e

Hoi hoi,

wij zijn vrijdag naar het cb geweest. Tijn was 69 cm en woog 7 kilo en 350 gram. Gelukkig toch wel weer wat aangekomen. Hij was bij meten / wegen trouwens 9 maanden en 2 dagen oud.

10e: ben je al met Noah geweest? Hoe groot / zwaar is hij? Tijn is gelukkig wel een hele goeie eter, zou me anders denk ik ook wel wat meer zorgen maken. En beweeglijk he? Ik vindTijn prima zo, hoewel het nu het kouder wordt wel eens lastig is dat hij om de paar minuten zijn broek weer kwijt is. Als een broek al een beetje past (want je hebt er ook waar hij 2 keer in past) dan zakt ie nog altijd heerlijk af... En ja, ben ook wel eens jaloers hoor... Hi hi.

Las ergens dat kindjes na een jaar op ongeveer 3 maal hun geboortegewicht zouden moeten zitten. Grinnnn, dat gaat ie nooit halen.

Het cb was ook best tevreden alhoewel ze ons nu toch aan de pap of yoghurt willen hebben. We gaan dus maar oefenen om dit zelf te drinken (zowel Tijn als ik zijn geen fan van voeren met een lepeltje)

groetjes Natasja

hoihoi.

Ik hoef voorlopig niet naar het cb (pas begin januari weer) maar de laatste keer (3 weken geleden) was ik meeeeega trots omdat hij eindelijk de 7 kilo was gepasseerd (ook 7,3 kilo) en zelfs de 70 cm voorbij was! (71 cm)
Het probleem van de broeken ken ik ook :) binnen de kortste keren kruipt hij weer in z'n truitje rond en heeft hij broek en sokken uitgeschopt. Hij draagt broekjes maat 68, maar soms - als ik het echt zat ben om steeds die broek opnieuw aan te trekken - doe ik hem gewoon nog maat 62 aan. Past prima om z'n dunne buikje en dan stapt hij tenminste niet steeds op de pijpen. Alhoewel, sinds kort heb ik wel een hele goede oplossing: ik trek hem van die leren slofjes aan en dan de sokken over z'n broekspijpen heen. Door die slofjes blijven z'n pijpen omhoog zitten en zakt z'n broek eigenlijk nooit meer af. Misschien een goede tip voor Tijn ook?

Groetjes, 10e

Hoi,

dank je voor de tip, maar gaat bij Tijn helaas niet werken ben ik bang. Leukste speelgoed op dit moment zijn sokken en slofjes. Die heeft hij gemiddeld 20 seconden aan en dan trekt ie ze met een big smile weer uit.
Tijn heeft ook maat 68, ik vind 62 zo kort... Veel joggingbroekjes in huis dus (die blijven over het algemeen wat beter zitten) en veel broeken aantrekken dus...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan