Lengte kindje met 2jr!

Morning,

Wat was de lengte van jullie van jullie kindje met 2jr.. Mijn dochtertje is net 2 en is 90 cm en bij het CB vonden ze haar aan de lange kant. Ik word daar echt onzeker van.. Dan is het, ze is te zwaar en dan weer te lang. Ieder kindje is anders dus je kan niet ze niet met elkaar vergelijken, maar vraag mij af of dat ze echt zo lang is of dat het allemaal wel meevalt.

Hoor graag hoelang jullie kindjes waren met 2jr.
 
Onze dochter was met 2 jaar en 1 maand oud, 93 cm. Dus 90 cm klinkt voor mij niet lang hoor ?
Bij ons is hier verder niets van gezegd. Ze groeit haar eigen curve. Bij de geboorte was ze 54cm, ook al vrij lang. Ik en mijn man zijn beiden 1.83 dus ja..
Als je het mij vraagt dus heel normaal, 90cm en mijn ervaring is ook dat ze de ene keer harder groeien dan de andere keer.. Bovendien, wat doe je eraan? Te dik of te dun kan nog een link hebben met wat ze eten, maar de lengte.. Dat is toch gewoon zo denk ik dan?? 
 
Ik neem aan dat 1 de ouders of 1 van de groot ouders dan ook flink uit de kluiten gewassen is? 
Als extra gewicht hand in hand gaat met extra lengte gaat alles goed.
 
Bij het CB willen ze alleen maar gemiddelde kinderen zien :) Niks van aantrekken. Het ene kind is langer dan het andere. En 90cm lijkt me helemaal niet vreemd.
 
Meisjes van 24 maanden zijn gemiddeld 87 cm, maar 68% van de meisjes zit op die leeftijd tussen de 84 en 90 cm. Ze is dus aan de lange kant van volkomen normaal. 
De lengte hangt ook samen met de lengte van de ouders en met hoe er gemeten is en het moment van de dag (in de ochtend zijn kinderen iets langer). 
Maar je kunt er moeilijk bovenop gaat zitten om te zorgen dat ze 3 cm kleiner wordt. 
 
Meestal kijkt het cb niet naar de lengte en sich maar naar " welk lijntje" je kind volgt en doet op basis daarvan een uitspraak. 
Vragen naar de lengte van andere kindjes heeft dus weinig zin omdat het voor jouw kindje niets zegt 
 
Mijn zoontje was toen 88 cm dus jouw dochter is wel wat groter maar het lijkt mij niet schrikbarend afwijkend. Zoals eerder al geschreven, ze gaan daar uit van gemiddelden maar een gemiddeld kind bestaat niet. Er zijn net zoveel kinderen die ietsje korter zijn als kinderen die iets langer zijn. 
 
Ach, mijn dochter was toen ook al 93 cm. En dat terwijl ik zelf maar 1.62 ben ? krijg altijd rare gezichten dat ik zo'n lange dochter heb. Maar wT kun je er aan doen? Kopje kleiner maken?
 
Terug
Bovenaan