lengte zwangerschap

hallo!
ik ben volgens de verloskundige 31 weken zwanger. volgens de gynaecoloog kan het langer zijn. ik heb zelf het idee dat het langer is. we worden gerustgesteld zodat we niet echt gestrest raken of iets maar mijn man en ik zijn erg onrustig nu omdat ik ook het gevoel heb dat onze meid al ingedaald is. mijn buik is ineens een stuk lager gaan hangen en heb het gevoel alsof er iets tussen mijn benen hangt. ik heb zwangerschapssuiker. dat houd wel in dat onze meid wat groter word. dit kan wel maar we zaten op begin november al op 2 kilo en ze is erg lang voor die tijd. eigenlijk zouden we 21-01 uitgerekend zijn maar wij krijgen erg het gevoel dat ze dit jaar nog komt. wie heeft ervaring hiermee of advies? alvast bedankt, een rusteloze mama

Hoi,

Bij de zwangerschap van Nova liep ik bij 30 weken ruim 3 weken voor in groei...oftewel Nova had de lengte en het gewicht van een kindje van ruim 33 weken....
Mijn mensruatie was nogal onregelmatig en zwaar prut na een afgebroken zwangerschap, curretage op placentaresten en een miskraam dus de zwangerschapsduur was in eerste instantie berekend met de lengte van haar bij de eerste echo (9wk+4dgn)....elke echo liep ze verder vooruit...

Wij hebben toen veel groei-echo's gehad en aan de organen konden ze zien dat ze nog niet zo oud was als haar lengte en gewicht aangaven...
Ik ben ook geprikt op suiker etc maar alles was bij mij goed...
Nova is toch een week te vroeg geboren met 51cm en 8 pond....ze was gewoon flink...en dat is ze nog HAHAHAHA....

Ik zou als ik jou was gewoon een groei-echo aanvragen en dat ze dan de organen nakijken...

Daarbij bij 30 weken was Nova ook al ingedaald dus het kan heel goed dat je daaronder wat voelt....

En als het in decmber komt is er nog geen man overboord....ze kunnen tegenwoordig zoveel, en kindjes met een hoger geboorte-gewicht die te vroeg komen redden zich meestal al heel snel...

Liefs Randy
mama van Ninthe* 18-11-2006 en Nova 21-5-2008
en nu 10wk+1dg zwanger

Terug
Bovenaan