Lenzen

Als je contactlenzen draagt (harde), moet je die dan uit doen, als je (in het ziekenhuis) gaat bevallen?
Ik heb ze echt altijd in, nooit last van m'n ogen, zou niet eens weten waar ik m'n bril heb liggen, dus wel handig om te weten, want dan ga ik maar eens op zoek...

Charlotte

Niet om er nou meteen van uit te gaan, maar volgens mij moet je je lenzen uit als je toch voor een keizersnee gaat. Maar zeker weten doe ik het niet....Daar heb je wat aan!

Zoals de andere dames al zeiden: bril mee is sowieso handig!

Hahaha ik snap je probleem wel een beetje.
Ik heb zelf zachte lenzen. Ik neem voor de zekerheid wel vloeistof een lenzenbakje en mijn bril mee naar het ziekenhuis. Als ik langer moet blijven oid kan ik ze niet inhouden en aangezien in zonder hulpmiddelen de wereld één grote wazige vlek wordt en ik amper mijn vriend zou herkennen (laat staan  ons pasgeboren kind )  neem ik zeker wel mijn bril mee. Het is ook meer ijdelheid van mij dat ik liever lenzen draag, heb op zich ook wel een leuke bril.

Groetjes,
Sept16

hallo,

Ik hoor helemaal niet op het oktober forum, maar lees regelmatig op alle forums mee.
Ik zag jouw vraag over lenzen.
Ik draag zelf ook harde lenzen en die mag je tijdens je bevalling niet dragen.
Omdat je met persen ook druk op je ogen legt, zou je lens uit kunnen vallen of in het ergste geval zelfs kunnen breken.
Ik had 4 jaar geleden na mijn bevalling mijn lenzen meteen na de bevalling wel weer in... Maar tijdens de bevalling toch maar mijn bril op...

Succes
mama Peet

Terug
Bovenaan