Lepel weigeren

Hebben jullie tips voor het volgende. Sinds een paar dagen weigerd mijn dochter van 7 maanden van een lepeltje te eten. Het ging altijd al moeizaam (vooral fruit, groente ging aardig) maar nu wil ze helemaal niet ook geen groente. Ze drukt zodra het lepeltje gevuld eraan komt haar mondje hard dicht. Ik wil het niet forceren dus de laatste dagen heeft ze niks gehad. Mijn schoonmoeder heeft afgelopen vrijdag wel fruithapje erin gestopt ook al wilde ze niet. Het lepeltje opzich vind ze niet erg. Als ze hem zelf vast heeft gaat ze er wel op kauwen maar hapjes voeren lukt niet. En zelf kan ze het nog niet. Hebben jullie tips om haar weer te laten eten zonder dwang want daar ben ik echt niet voor.

Vast bedankt

Heike
 
Wat mij wel eens geholpen heeft is om haar zelf ook een lepeltje te geven, naast het lepeltje dat jij in je hand hebt om haar het fruit/groente hapje te geven.
Succes
Willemijn
 
gewoon blijven proberen, niet forceren want dan krijgt ze helemaal een aversie tegen eten. Mijn zoontje heeft ook af en toe last van dat hij niet wilt eten, nou ja dan maar eventjes niet en krijgt hij wat meer melk met een schep bambix erin. Het kan ook zijn dat ze tandjes krijgt en dan is warm eten ook niet fijn.
succes
 
Misschien eens stukjes fruit proberen. Lekkere zachte peer, een zachte appel (ff in de magnetron) peer enz. Dat kan ze dan zelf pakken en in haar mond stoppen. Zo ook met groente als het goed gaat is lekker laten kliederen en af en toe misschien een hapje er in.

Ook werkt het misschien als jullie sameneten.

eet ze
 
Haar ook een lepeltje geven of iets eetbaars waar ze op kan kauwen kan goed helpen. Het kan ook zijn dat het lepeltje zeer doet aan haar mondje door bijvoorbeeld tandjes of een aftje. Daar zou je ook even naar kunnen kijken.
Ook dan zal het zelf laten eten met de handjes een oplossing kunnen zijn.
Ik zou het ook niet forceren maar na een paar dagen/weken nog eens proberen.
 
Terug
Bovenaan