Lepeltechniek???

Hallo ik ben ongeveer twee weken geleden begonnen met het geven van fruithapje. Mijn vraag is: is er een bepaalde techniek bij het geven van het hapje met de lepel? Ik had wel verwacht dat er de eerste paar keren meer dan de helft uit het mondje druipt en dat je het weer op moet scheppen en weer erin duwen (bij wijze van spreken). Maar ik had niet verwacht dat na twee weken nog precies hetzelfde zou zijn. Ik dacht juist dat het went zo met het lepeltje eten en dat er steeds minder uit het mondje druipt. Of is er misschien een bepaald techniek voor het voeren met een lepel. Of betekent dit dat hij het niet lekker vindt? Dan zou hij toch gaan huilen, lijkt mij!!
 
kan me voorstellen dat het voor zo'n baby even flink wennen is toch? als je maanden de fles hebt gehad en dan ineens van een lepel moet leren eten. Ik heb laatst gelezen dat je het lepeltje niet af moet strijken langs de bovenkant van de mond zeg maar, maar dat je baby echt moet leren happen, dus het lepeltje in het midden van de mond inbrengen ofzo. Ik denk dat je gewoon nog wat geduld moet hebben, inderdaad zoals je zelf al zegt,zou je kindje wel gaan huilen als hij het echt niet zou willen...

groetjes sandra
 
ik gebruik in ieder geval een blauw plastic lepeltje van nutrcia. de kleur is natuurlijk al interessant en metaal is natuurlijk koud. je moet de steel van de lepel naar de neus van het kindje brengen en het liefst op ooghoogte zijn. (heb ik gelezen) ik zet de wipper op tafel en ga er dan voorstaan. het is elke dag weer dikke pret als de slap omgaat dan weet ze het al.

succes
 
het is ook gewoon zo dat ze expres een zootje ( dat is ht bij ons teninste) maken om het eten te kunnen voelen, ze kennen de structuur nog niet en willen dat gewoon overal even voelen.... het lepeltje doe ik idd in z'n mond, niet helemaal vol en dan naar boven eruit halen, zo blijft het meeste wel binnen! het is niet iedere dag bij ons hij eet soms ook wel netjes, maar ja het blijven kids he?
succes brenda
 
Wennen wennen wennen.........
Bij het ene kind duurt het een week bij de andere een half jaar.
Ipv een speen ineens een mond vol........
Probeer er een spel van te maken een vast ritueel slab omdoen vaste plek en vliegtuig autootje oid.(broem broem en zo naar de mond gaan of prrrrrrrrr en naar de mond gaan ).
Breng het eten met veel vrolijkheid dan blijft het een leuk gebeuren voor jou en je kind !!
SUCCES !!!!!
 
Terug
Bovenaan