leren brood te eten

Hoi,

bij mijn oudste ben ik met 7 maanden begonnen met een halve witte of lichtbruine boterham zonder korstjes. Daarop smeerde ik een beetje boter (is heel belangrijk, want bevat veel goede vetten!) en een beetje smeerkaas of leverpastei. Vervolgens de boterham in ieniemienie kleine stukjes snijden en smullen maar!

Ik heb trouwens  ook wel eens gehoord dat de boterham in (opvolg)melk gedoopt wordt om het wat zachter te maken, maar dat heb ik zelf nooit gedaan.

Succes
 
Vraagje aan mam 30:

stop jij de mini stukjes brood na het besmeren met de hand in het mondje van je kindje of laat je je kindje dan van bv vork af happen?

Ik geef mijn zoontje sinds kort namelijk ook brood en scheur mini stukjes af en stop dat in zijn mondje. Momenteel geef ik nog droog brood omdat het me met die kleine stukjes zo'n geklieder lijkt om met beleg te doen. Maar weet dat beleg en boter ook goed is ............. Vandaar de vraag of jij het zo rechtstreeks in het mondje stopt.

groetjes
Annemiek

 
hoi hoi ik zelf ben bij mijn dochter begonnen met brood door haar eerst op een korstje te laten sabbelen zodat ze de smaak te pakken heeft daarna in stukjes met boter of smeerworst/kaas erop aanbieden zonder korst eerst nu is ze 10 maanden bijna en ze pakt nu zelf de tukjes die ik op haar bordje leg er zelf vanaf
 
Terug
Bovenaan