Leren drinken uit tuitbeker

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met proberen of mijn zoontje (bijna 1 jaar)
uit een tuitbeker wilt drinken, maar het lukt nog steeds niet: hij
snapt het gewoon niet lijkt wel. Hij zit er maar in te bijten en de
laatste paar keren begint hij steeds te huilen, dus dan stop ik er maar
mee...

Heeft iemand tips?

Bedankt!

 
Hoi,

Nog niet zo lang geleden heeft iemand anders dit onderwerp ingebracht (misschien staat hij er nog bij?). Ik kreeg toen een gouden tip die voor mij heeft geholpen. Ik heb de Avent fles met groene tuit. Daar zit een ventiel op. Als je begint met laten drinken haal je het ventiel eraf  zodat je kindje door heeft dat er lekker drinken in zit. Na een minuut drinken snel het ventiel erop doen en voila, je kindje drinkt lekker door. Zo ging het bij mij. Mijn dochter vindt de tuitbeker nog steeds erg interessant maar drinkt er ook uit als ik het aanbied. Succes.
 
Hoi,

Onze zoon wil het ook niet en daar zet ik ook geen druk achter.
Hij drinkt wel met hulp uit een gewone beker en dat vind ik ook wel best (al heb je met een tuit wel iets meer vrijheid)

Groetjes,
Marije
 
Hoi,

Tja, hier moet ik toch ook even op reageren. Ik zou zeker geen energie stoppen in het leren drinken uit een tuitbeker. Het is een primitieve mondbeweging in stand houden. Kinderen kunnen vanaf   6 maanden al uit een open beker leren drinken. Als alternatief gebruik ik bij mijn dochter van 13 maanden en op mijn werk (als logopedist) anti-lekbekers met een rietje. Je kunt je kindje dit aanleren door een wegwerppakje met rietje te geven. Je knijpt dan zachtjes mee, zodat er iets uitkomt. Je zult zien dat je kindje dan snel leert om het er zelf uit te halen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan