Leren eten

<p>Hoi ons meisje is 22 weken en we proberen haar al 3 weken fruithapje smorgens Te geven en Savonds groente , maar er komt gewoon bijna niks binnen alles word na buiten geduwd met de tong , of ze houd de lipjes stijf op elkaar en begint te krijsen, CB zegt wel door zetten straks heeft ze voorkeur omdat fruit beter wil dan groente , zelf denk ik dat ze er nog niet aan toe is , wat denken jullie ? 22 weken te vroeg ?? Papfles voor de nacht wil ze wel sinds een week</p>
 
Ik denk persoonlijk dat het beter is dat ze een positieve associatie krijgt met eten.. Dus niet dwingen.. Eventueel een paar dagen overslaan nu en dan zou je kunnen proberen om de hapjes te verdunnen met wat (moeder) melk aangezien ze die smaak al kent. Of begin eerst met alleen (moeder) melk op een lepeltje te geven. Bouw dit stap voor stap op met verdunde hapjes en laat er steeds meer melk uit. Zo kan ze wennen aan de lepel en aan de smaak.
Misschien is het ook even wennen aan het gevoel van de lepel in haar mond? . 
Je kan de lepel zachtjes tegen haar lippen leggen maar als ze niet open doet zou ik het niet erin gaan duwen. Ze proeft dan toch wel een beetje van haar lippen af. En ik zou zeggen blijf proberen om haar verschillende dingen te geven! Hier is glad gepureerde pompoen, wortel en banaan favoriet!
 
Succes!! 
 
Mijn zoontje vond sommige groente eerst ook niet lekker toen ik ging mengen wel en Zoete aardappel is zijn lieveling misschien dat proberen en anders wachten waarom swingen 
 
22 weken is nog erg vroeg. Luister naar je moedergevoel dat ze er nog niet aan toe is. Niet dwingen maar wachten tot 6 maanden en dan weer eens rustig gaan proberen. Als je tegen die tijd gevarieerd eten aanbiedt krijgt ze echt geen voorkeur hoor. 
 
Vooral niet gaan dwingen inderdaad en gewoon lekker naar je moeder gevoel luisteren! Bij ons hielp het om te beginnen met bijv gestoomde pompoen en dan in de blender en ook pastinaak is favoriet. Beiden worden lekker glad en zijn wat zoeter, maar niet zo zoet als fruit. Maar goed heb je zoete pap of meergranen? Over het algemeen, met pap zonder teveel toevoegingen is pap toch ook vrij bitter? 
Bij ons hielp het trouwens ook als ik zelf eerst een hapje nam en dan hem een hapje gaf en dan ik weer.. want nadoen is natuurlijk geweldig :p
 
Wacht rustig tot ze ouder is. Verdiep je eventueel eens in rapley of de kleintjes methode. En laat het verder los. Het gehele 1e jaar is bv/kv dr hoofdvoeding en vast voedsel,bijvoeding. En de voorkeur voor,druit,ipv,groente,is onzin! Smaak verandert,ook nog,en er,is altijd een fase waarin,het ene beter dan ander gegeten wordt. 
 
22 werken is echt niet te vroeg hoor! Gewoon op een speelse manier aanbieden. De tip die hierboven stond (zelf hapje nemen) is een hele goede. Rapley/kleintjes is trouwens nooit bewezen... (En ze beweren dingen heel stellig die gewoon niet kloppen). Het komt echt goed. Opeens krijgt ze het door. Op mijn vinger (om de smaak te leren kennen) werkte bij ons ook goed. En het is echt niet erg als er in het begin maar 1 theelepel ingaat hoor. 
 
Terug
Bovenaan