leren fietsen zonder zijwielen!!!!!!!

hallo

ik heb een zoontje van 3,7jaar   ik wil hem graag leren fietsen zonder zijwielen ik wil het hem niet perse verplichten maar het lijkt me nu eenmaal leuk en makkelijker hijwil steeds mee op de fiets naar de winkel en dat gaat allemaal niet zo soepel nu ben ik met hem aan het oefenen geweest maar hij geeft snel op hij was moe en kon het niet zegt ie!
hoe kan ik hem motieveren om het door te pakken of is hij daar nog te jong voor?

ik heb hem voor een half jaar geleden een heel mooi fietsje gekocht bij de fietsenwinkel het is een 12inch fietsje maar nu komt hij met zijn benen boven het stuur uit zowat is deze maat te klein voor hem kan ik hem beter weer verkopen en een maat groter nemen of??????

graag zou ik van jullie horen hoe jullie het bij je kindje(s) gedaan hebben of doen dit is mijn 1ste en gelijk mijn laatste kindje dus ik weet het allemaal niet hoe ik het aan moet pakken!

mvg mama van devran!!
 
Hoi mama van Dervan,

Onze oudste, nu bijna 6, wilde ook leren fietsen rond zijn 3 1/2-4, maar echt durven deed hij het ook nog niet. Hebben toen maar wat met hem geoefend zonder te pushen.
Toen hij 4 1/2 jaar was is hij gaan spelen bij een vriendje, en bij thuiskomst was hij overstuur omdat hij niet kon fietsen en dat vriendje al wel.
Heb toen tegen hem gebluft dat hij ook kon fietsen als hij het probeerde, nadat de tranen gedroogd waren pakte hij zijn fiets en reed tot mijn grote verbazing zo weg.......
De volgende morgen tegen de moeder van het betreffende vriendje gezegd wat er was voorgevallen, wat bleek............ het vriendje kon nog lange niet fietsen.

Waar een wil is is een weg.
Onze middelste is nu 3 1/2 jaar en toont nog helemaal geen interesse in fietsen zonder zijwielen en hem laten we lekker aanklooien.

groeten Sandra
 
Madelief heeft leren fietsen toen ze 5 jr. was. We hebben wat langer gewacht, omdat ze nogal snel bang en in paniek is. Ze had toen al een half jaar op de loopfiets van haar broertje geoefend, dus fietste eigenlijk zo in een keer weg. Het heeft nog wel even geduurd voordat ze ook wat sneller durfde, zelf de bochte door durfde, zelf op en af durfde stappen... maar inmiddels wil ze bijna overal zelf naar toe fietsen.
Ze is klein voor haar leeftijd, en heeft leren fietsen op een 12 inch fietsje.
Dus voor het leren fietsen zou ik gewoon het fietsje houden (misschien kan het stuur een stukje omhoog?). Wat wel goed is om te weten is dat ze zittend op het zadel hun voeten bij de grond moeten kunnen krijgen als ze net leren fietsen, dan voelen ze zich veiliger.

Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan