leren fietsen

Zelf heb ik een dochtertje van 2 jaar en 2 maanden. Een dochtertje van een kennis kon met 2 en een half jaar al fietsen (wel met wieltjes hoor).
Dat zie ik mijn dochtertje zeker nog niet doen!
Wat zijn jullie ervaringen? Zou ik het "moeten" stimuleren??
Ben benieuwd naar de reacties.
Trouwens wel heel pittig hoor op zo'n barbie fietsje!
 
Die van mij is 2 jaar en 3 maanden en fietst ook nog niet op haar driewieler, ik ga regelmatig met haar 'fietsen' dan duw ik haar en leert ze de beweging dus van het trappen. Maar verder schenk ik er geen aandacht aan, ze leert het vanzelf wel. Op de peuterspeelzaal vindt ze het reuzeinteressant dat de andere kindjes wel kunnen fietsen, dus ze zal binnenkort zelf wel gaan oefenen.
 
hoi,
rik is byna drie en kan niet fietsen,
net als jouw dochterje is de interesse er niet,
we zyn al meerdere malen mét hem naar een speelgoedzaak geweest
om naar de fietsjes te kyken maar hy vind er niks aan,hy heeft een driewieler
met duwstang thuis en zolang je duwt vind hy het nog wel eventjes leuk
hy 'stapt' liever, en duwt af met zyn voetjes
maar het komt wel goed,ze leren niet alles tegelyk!!
groetjes
 
Hoi,
ik maakte mij ook zorgen over het niet willen/kunnen fietsen van mijn zoontje. Vriendjes/vriendinnetjes van dezelfde leeftijd fietsten soms al zonder zijwieltjes! We hebben samen een nieuwe fiets gekocht, maar hij  vertikte het om te fietsen.
De fiets heeft maanden ongebruikt in de schuur gestaan. Vorige week heb ik het opnieuw geprobeerd: en jawel, zonder problemen fietste hij (3,5 jaar) een heel eind mee naar het dorp. Hij vond het maar wat interessant!
Zo zie je maar, kinderen geven vanzelf aan wanneer ze iets willen...
Groetjes!
 
Ook ik ben nu een week bezig met het leren fietsen van mijn zoontje( 3 Jaar), maar wordt er goed moedeloos van... hij vertikt het en het lijkt wel of hij expres naar achteren trapt in plaats van vooruit... mijn eigen frustratie is nog eigenlijk het bergst.. en deze moet ik maar eens onder controle houden en de fiets nog maar even laten staan... want als hij iets niet wil dan wil hij ook echt niet.....
 
Terug
Bovenaan