Leren inslapen baby

<p>Hi dames,</p><p>Mijn dochter is inmiddels ruim een maand oud en doet het hartstikke goed, ook het slapen zelf gaat goed. Ze slaapt alleen niet zelf in. Nu valt ze bij mij in slaap en dan leg ik haar weg. Overdag in het nestje in de box en ‘s avonds in de wieg, ze slaapt al lekker door.</p><p>Nu wil ik graag dat ik haar gewoon in bedje kan leggen als ze moe is en dat ze dan vanzelf in slaap valt. Ik wil hiermee om te beginnen gaan oefenen overdag in het ledikant op haar eigen kamertje. Maar ik heb geen idee hoe, ik ben niet zo’n fan van laten huilen. Hoe hebben jullie dit gedaan? Vooral na de laatste fles lijkt het me fijn haar gewoon in het wiegje te leggen, zodat ik zelf ook kam gaan slapen. </p><p>Alvast bedankt voor evt reacties!!</p>

Ik ga er naast liggen en doe me pink in dr mond daar valt ze dan mee in slaap en sluip ik de kamer uit. Maar 1 maand is nog wel heel klein, mijn dochter slaapt pas sinds een paar dagen in bed zelf in en zij is 15 weken. En lukt ook niet elke keer ze hebben gewoon dat veilige gevoel nog heel erg nodig. 

Ik lees graag mee. Mijn dochter van 11 weken lukt het overdag ook nog niet om zelf in slaap te vallen. Heb vandaag het boek baby in droomritme van Stephanie Lampe besteld. Heb er veel goede verhalen over gehoord dus ben benieuwd. 

Vandaag ook in nestje naast ons op de slaapkamer door de dag geprobeerd haar te slapen te leggen. Hoe ik dat deed was het flesje in bed geven, boeren en wanneer ik merkte dat ze moe werd haar in bedje gelegd. Als ze dan de eerste keer wilde gaan huilen heb ik de speen ingestopt en lang vast gehouden (ze vindt het nog moeilijk om hem zelf in te houden) en toen los gelaten en toen viel die dus weer uit en weer ingestopt en dit zo’n drie keer. En toen was ze helemaal weg en ook gestopt met tutten, toen ben ik nog zeker 5 minuten bij haar blijven zitten en weg geslopen Hihi. Oja het rolluik bleef gewoon open voor dag nacht verschil te houden. Vraag me alleen zelf af of dan genoeg geluid om haar heen is en ze niet denkt dat het nacht is.... iemand dAar tip voor?

Mijn zoontje is 11 weken  en slaapt elk slaapje in zn eigen bedje
Wij doen rust en regelmaat
Voeden verschonen  spelen knuffelen inbakeren slapen.....
De ene keer slaapt die daar een uurtje in de andere keer 3 uurtjes maar net  hoe moe die is. 
In het begin was dit eventjes een strijd toen ging ik rond de 5 a 10 minuten troosten. En dan keer op keer. Ik liet hem dan gewoon liggen . Dus deed hem liggend  troosten. 
Als dat echt  niet hielp haalde ik hem er even uit en deed ik even met hem knuffelen. En legde hem daarna weer terug . Wou die dan nog niet  slapen haalde ik hem eruit en liet ik hem bij mij slapen of in de kinderwagen beneden. Maar zo wisr die wel of die nu sliep of niet dat die naar her knuffelen en spelen naar bed moest
Ik leg hem trouwens  wakker in bedje. Wel naar de eerste vermoeidheid signalen.
Door dit even weekjes volgehouden  te hebben gaat die gelijk slapen zodra ik hem ik bed leg en tja zoals ik al zei de ene keer een uurtje de andere keer 2 a 3 uur.  
Het is eventjes doorbijten maar brengt en stuk  meer rust en zo kan ik overdag  ook even andere dingen doen. 

Wij hebben het ook zo gedaan als Nicole b en ook hier werkt het. Kindje moet wel het vertrouwen krijgen dat je in der buurt bent. Onze meid was dat met 4 weken nog niet aan toe.  Begonnen met de reiswieg beneden.  Toen de ochtenden in dr eigen bed en zo elk slaapje meer.  Snachts slaapt ze op onze kamer en altijd in dr eigen bed. Nu oefenen om op dr eigen kamer te laten slapen.  

Wat bij onze 3 kinderen goed heeft geholpen is wakker on bedje leggen en bij huilen 10 minuten wachten. Daarna troosten ( in bed) en weer 10 min wachten etc. De ervaring leert dat ze 9 van de 10 keren voordat de 10 minuten om zijn al ingeslapen zijn en dat ze op deze manier snel leren om zelf in slaap te vallen en niet afhankelijk te worden van jouw hulp. Als je laten huilen te moeilijk vindt raad ik je get eerder genoemde boek ook asn van Staphanie Lampe: baby in een droomritme. Echt een aanrader!  

Ik ben er vandaag mee begonnen om mn dochter overdag zelf in slaap te laten vallen. Had het boek baby in droomritme gelezen dus ik was voorbereid op huilen enz. Heb de maximale wakkertijd aangehouden en haar toen in bed gelegd. Op een stoel verderop in de kamer gaan zitten en dan een liedje neuriën. Ben wel ruim een half uur aan het neuriën geweest maar uiteindelijk is ze in slaap gevallen zonder gehuil. Kan toeval zijn of dat ze er sinds vandaag aan toe is om het zelf te kunnen maar het valt me dus mee. Hopelijk gaan alle slaapjes zo. 

Terug
Bovenaan